شناسه خبر : 23722

قانون حمایت از معلولان آن طور که باید اجرا نشد

قانون حمایت از معلولان آن طور که باید اجرا نشد

تشکیل نشدن فراکسیون حمایت از جامعه معلولان، حمایت قانونی از این جامعه را با مشکل جدی روبرو ساخته است.

به گزارش چابک آنلاین به نه قل از خبرگزاری صدا و سیما ، کامران عاروان، مدیر عامل جامعه معلولان ایران با اشاره به اقدامات این تشکل در پی گیری مشکلات معلولان و تلاش‌های انجام شده برای تشکیل فراکسیون حمایت از جامعه معلولان خاطرنشان کرد: عملاً خبری از تشکیل این فراکسیون در دست نیست، تنها در سال گذشته خبری منتشر شدکه فراکسیون یادشده تشکیل شده، اما هیچ گاه به صورت رسمی اعلام نشد و نمی‌دانیم آیا این فراکسیون واقعا تشکیل شده یا نه!

وی با انتقاد از معطل ماندن برخی مواد قانونی حمایت از معلولان اضافه کرد: قانون حمایت از معلولان هنوز آن طوری که باید اجرا نشده و بسیاری از مواد آن روی زمین مانده، به طور مثال برای ماده ۲۷ این قانون که هنوز تأمین بودجه نشده است. به گفته عاروان: بسیاری از ماده‌های قانون حمایت از معلولان از سوی دستگاه‌های مشمول قانون اجرا نشده، حتی کمیته نظارت بر این قانون به وزارتخانه‌ها تذکر داد و پیگیری کرد، اما عملاً احساس می‌شود سرعت و دقت لازم برای اجرای این قانون به کار گرفته نشده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد جدیت لازم در اجرای حمایت‌های قانونی از سوی همه دستگاه‌ها اِعمال شود تا مشکلات افراد معلول هرچه سریعتر حل و فصل شود.

ارسال نظر