شناسه خبر : 23694

کالا برگ الکترونیک در کشور اجرایی می‌شود

کالا برگ الکترونیک در کشور اجرایی می‌شود

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از ماه آینده طرح کالا برگ الکترونیک در کل کشور اجرایی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح افراد می‌توانند کالاهای اساسی را با قیمت قبل (یارانه‌ای) خریداری کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، حجت براتعلی مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره دو طرح فروش نان اظهار داشت: طرح هوشمندسازی یارانه نان در استان زنجان در حال انجام و آسیب‌شناسی است و اگر مشکل مهمی نداشته باشد در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح فروش کیلویی نان نیز برای جلوگیری از کم‌فروشی نان طرح موضوع شده است که طرح مؤثری نیز به حساب می‌آید.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین در پاسخ به اینکه چه‌زمانی طرح کالابرگ الکترونیک در کشور اجرا می‌شود، گفت: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دو مرحله دارد که در فاز اول که اکنون در حال اجراست، مقادیری پول به حساب بانکی خانوار واریز می‌شود؛ حداکثر زمانی که برای این فاز در نظر گرفته شده دو ماه است.

وی تصریح کرد: فاز دوم این طرح به‌صورت خرید الکترونیک به‌صورت کالابرگ است؛ یعنی با کالابرگ افراد تنها می‌توانند کالاهای اساسی را (نان، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن) خریداری کنند که یارانه آنها اصلاح شده است.

براتعلی گفت: بر این اساس  افراد هنگام خرید مبلغ کالا را به‌قیمت قبل (یارانه‌ای) پرداخت می‌کنند و مابقی آن را دولت به حساب فروشنده پرداخت می‌کند یا اینکه مبالغ به کارت‌های بانکی افراد واریز می‌شود اما از آن تنها می‌توان کالاهای یادشده را خریداری کرد.

دستگاه‌های پوز طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بر پایه سیستم اندروید است

وی در پاسخ به اینکه آیا زیرساخت‌های نصب کارتخوان‌های متصل به طرح هدفمندی یارانه آماده شده است یا خیر، اظهار داشت: زیرساخت‌های اجرای این طرح، دستگاه‌های پوزی است که بر پایه سیستم اندروید کار می‌کنند که در واحدهای نانوایی زنجان در حال نصب است و به‌مرور در کل کشور این زیرساخت ایجاد می‌شود.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: از ماه آینده طرح کالابرگ الکترونیک در کل کشور اجرایی می‌شود.

ارسال نظر