شناسه خبر : 23684

ایجاد ۴۲۰۰ صندوق برای زنان روستایی و عشایری در کشور

ایجاد ۴۲۰۰ صندوق برای زنان روستایی و عشایری در کشور

سرپرست دفتر توسعه کشاورزی زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ صندوق برای حمایت از زنان روستایی و عشایری در کشور ایجاد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مهری مداحی  در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان با اشاره به ایجاد  چهار هزار و ۲۰۰ صندوق برای حمایت از زنان روستایی و عشایری در کشور افزود: این زیرساخت‌ها در قالب صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه مذکور در زمره سیاست‌های وزارت خانه است، افزود: تا پایان سال جاری تعداد صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در بخش کشاورزی به پنج هزار مورد افزایش خواهد یافت.

سرپرست دفتر توسعه کشاورزی زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی زمینه‌یابی و بسترسازی در روستاها را لازمه شکل‌گیری صندوق‌های حمایتی از زنان روستایی و عشایری دانست و تاکید کرد: دسترسی زنان روستایی و عشایری به منابع اعتباری و مالی محور اصلی این صندوق‌ها است.

مداحی با بیان اینکه پس از ایجاد صندوق‌ها آموزش‌های لازم به اعضا و ارکان صندوق‌ها ارائه می‌شود، بیان داشت: دریافت آموزش‌های مهارتی مقدمه‌ای برای ارائه طرح کسب و کار برای زنان عشایری و روستایی کشور می‌شود که در پسِ آن بتوانند از تسهیلات این صندوق برای راه اندازی کسب‌وکارهای نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این صندوق‌ها مزیت‌های خوبی نیز دارند، ابراز کرد: زنان عضو این صندوق‌ها پس از بازپرداخت مبلغ وام دریافتی، دوباره از سوی صندوق کارآفرینی امید از طریق پرداخت تسهیلات مجدد حمایت می‌شوند از سوی دیگر حرفه‌آموزی، توسعه آموزش و مهارت‌آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از دیگر خدمات ارائه شده در این صندوق‌ها است.

ارسال نظر