شناسه خبر : 22982

درگاه ملی صدور مجوز برخی از وزارتخانه‌ها وصل نیست

درگاه ملی صدور مجوز برخی از وزارتخانه‌ها وصل نیست

بنا به اعلام عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درگاه ملی مجوزها در برخی وزارتخانه ها ایراد زیرساختی داشته و به درستی پاسخگویی مردم نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه درگاه ملی صدور مجوز در برخی از وزارت خانه ها و مجموعه ها به طور کامل وصل نشده است و این ایراد زیرساختی است و در آن جاهایی که وصل شده از نظر ما به عنوان خادم خانه ملت قابل قبول نیست.

شهباز حسن پور بیگلری گفت: درگاه اول ۴۲ هزار نفر متقاضی بودند که انتظار داشتیم که به سرعت کار مردم انجام شود، ولی متاسفانه فقط ۱۰ درصد پاسخ دریافت کردند. یعنی ۳۰ درصد و ۷۰ درصد مردم از سوی مسئولان امر پاسخی دریافت نکردند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر افزود: وزارت جهاد کشاورزی از نظر الکترونیکی وصل شده است، ولی از نظر پاسخگویی هنوز خود وزارت خانه نمی‌داند که چند مورد مجوز باید در گذشته صادر می‌شده و امروز به صورت شفاف و کامل باید پاسخ داده شود. وزارت علوم هنوز به صورت کامل هنوز وصل نشده است و وزارت بهداشت همکاری داشته است.

حسن پور بیگلری تاکید کرد: دوستان در وزارت اقتصاد به صورت مرتب پیگیر بودند و مجلس به صورت جدی در دستور کار خودش قرار داده است و وزیر اقتصاد و معاون وی را دعوت کرده و در جلسه مجلس به صورت مشروح توضیحاتی را دادند و نمایندگان هم مطالب خودشان را بیان کردند.

این نماینده مجلس افزود: حسینی رئیس کمیسیون اصل ۴۴ و جهش تولید از سوی مجلس ماموریت دارند که این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب پیگیری کنند. کمیسیون اقتصادی هم وزیر اقتصاد و معاونین شان را دعوت کرده و کمیسیون اقتصادی امسال به صورت جدی یکی از بحث‌هایی که در دستور کار دارد.

حسن پور بیگلری یادآور شد: رتبه‌ای که امروز در دنیا داریم اصلا زینده مردم و کشور نبوده و نیست و دولت هم با جدیت این موضوع را پیگیری کند. از آن جایی که مجوز از اصلی‌ترین موانع پیش روی کارآفرینان و تولیدکنندگان است و بهبود فضای کسب و کار یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که به وزارت اقتصاد محول شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر نسبت به چند سال گذشته این موضوع را رصد بفرمایید، اقداماتی که انجام شده مثبت و رو به جلو بوده است. مقاومت در بدنه کارشناسی همچنان وجود دارد و هنر مجلس و دولت مردمی این است که این مقاومت‌ها شکسته شود و برای شکستن این مقاومت‌ها تاریخ آن شروع می‌شد.

حسن پور بیگلری افزود: وزارت اقتصاد باید پاسخگوی این باشد که چرا تاریخ اعلام کرده است و مجلس هم با چشم باز از طرف مردم این وضعیت را پیگیر و رصد می‌کند و امیدواری ما این است که وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته باشد. ما دوشادوش مردم پیگیر کار مردم هستیم و دولت موظف است براساس وعده‌هایی که به مردم داده است به وعده هاش جامه عمل بپوشاند.

ارسال نظر