شناسه خبر : 22931

اختصاصی چابک آنلاین؛

نرخ کمیسیون مشاوران املاک در شهرهای شمالی کشور بالاتر از سایر نقاط است

نرخ کمیسیون مشاوران املاک در شهرهای شمالی کشور بالاتر از سایر نقاط است

یک عضو هیات مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، گفت: نرخ های کمیسیون برای صنف مشاوران املاک معادل نرخ هایی است که شش ماه قبل اعلام شده و هیچ تغییری نداشته است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده،احمد آذری، در گفت وگو با چابک آنلاین، از ارائه نرخ های کاملا متفاوت از سوی مشاوران املاک در نقاط مختلف کشور خبرداد و افزود: نرخ مشاورین املاک در سراسر کشور باید یکسان باشد اما کمیسیون نظارتی هر شهر یک نرخ متفاوت ارائه می دهد ودر برخی شهرها بخصوص در شهرهای شمالی نرخ ها بالاتر است. 

وی، با بیان اینکه هرسال یک سیاست مالیاتی جدید در صنف اعمال می شود، تصریح کرد: علاوه بر مالیات مشاغل و ارزش افزوده، مالیات فصلی هم به مالیات ها اضافه شده  و درحال حاضر مالیات ارزش افزوده بیشترین آسیب را به صنف مشاوران املاک وارد کرده است. 

عضو هیات مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، ادامه داد: روش های اجرایی دارایی در خصوص اخذ مالیات به نحوی است که متناسب با وضعیت هر صنف مالیات نمی گیرد و از یکی بیشتر و از یکی کمتر می گیرد چراکه در شرایط کرونا و رکود بازار مسکن، صنف مشاوران املاک  آسیب پذیر تر بودند اما این امر هیچ تغییری در روند کاری اداره  دارایی ایجاد نکرد و شرایط خاصی برای این صنف قائل نشد .

آذری، در خصوص پیشبرد فعالیت ها به صورت الکترونیکی، اظهار نظر کرد: برخی اداره ها از جمله صمت با اتحادیه ها به صورت الکترونیکی همکاری دارند و اداره دارایی نیز اخذ پروانه را به صورت الکترونیکی انجام می دهد و اگر تمامی صنف مشاوران هم در پی ایجاد بستر این فعالیت توسط سازمان‌های بالا دست، به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند، زمان انجام فعالیت کاهش می یابد و  رفت و امد ها کم می شود.

 

ارسال نظر