شناسه خبر : 22867

سرمایه صندوق حمایت از عشایر ۱۰۰ میلیارد تومان اضافه شد

سرمایه صندوق حمایت از عشایر 100 میلیارد تومان اضافه شد

رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: سرمایه صندوق حمایت از بخش عشایری به منظور تامین نیازهای بخش های مختلف از ۷۵ به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عباس پاپی زاده شامگاه چهارشنبه در شهرستان دامغان استان سمنان به رسانه ها گفت: به منظور حمایت از عشایر با پیگیری و موافقت مجلس شورای اسلامی ، سرمایه صندوق حمایت از بخش عشایری از ۷۵ میلیارد تومان به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی افزود: یکی از سیاست‌های سازمان عشایری کشور با توجه به خشکسالی‌های اخیر ، حمایت از عشایر است که به همین منظور پارسال ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر توزیع شد که نسبت به یک سال قبل از آن ۲۰۰ هزار تن بیشتر بود و این روند افزایشی امسال هم ادامه دارد.
وی ابراز داشت:  برای حمایت از عشایر علاوه بر توزیع نهاده‌های دامی ، تسهیلات و  اعتبارات ویژه‌ای برای تامین آب و توسعه راه‌ها درنظرگرفته شد.
رئیس سازمان امور عشایری ایران با یادآوری افزایش قیمت ، خرید تضمینی و صادرات دام زنده پس از ۱۵ سال در سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: قیمت دام زنده  اسفند پارسال از ۴۰ به ۷۰ هزار تومان افزایش یافت ولی به تازگی به علت توقف صادرات ، قیمت کاهش پیدا کرد .

پاپی زاده اظهار امیدواری کرد : با اخد تصمیمات جدید درباره صادرات دام زنده ، دوباره قیمت  افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان عشایری ایران در سفر به دامغان از کارخانه خوراک دام و طیور و عشایری دامغان بازدید کرد.
کارخانه خوراک دام و طیور عشایر شهرستان دامغان در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته شد و آماده افتتاح است، ظرفیت این کارخانه تولید سالانه ۲۹ هزار تن خوراک دام آماده است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

ارسال نظر