شناسه خبر : 22860

ثبت رکورد جدید سودآوری در هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان با ۳۳ هزار میلیارد ریال

ثبت رکورد جدید سودآوری در هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان با 33 هزار میلیارد ریال

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان وابسته به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، از سودآوری ۳۳ هزار میلیارد ریالی این هلدینگ در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: رکورد تازه‌ای در سودآوری شرکت‌های تابعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ثبت شده، ضمن اینکه در سال مالی مورد گزارش سرمایه شرکت نیز از ۱۰ هزار به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، رضا عاصم نخجوانی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی سال مالی مذکور، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان به رغم مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی و اثرات زیانبار ویروس کرونا  بر رکود اقتصادی و تاثیر منفی این شرایط بر بازار بورس، توانست با اصلاح و بهبود سبد سرمایه‌گذاری‌های بورسی و غیر بورسی در راستای کسب درآمد پایدار در جهت کاهش ریسک و افزایش تنوع پرتفوی، نقش مهمی را در کسب بالاترین عملکرد سود خالص طی دوران فعالیت خود برای مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان داشته باشد.

وی افزود: این روند به نحوی است که طی سال مالی یاد شده، در بعد عملیاتی موفق به کسب بالاترین میزان سود عملیاتی به مبلغ 32.939 میلیارد ریال طی دوران فعالیت خود شده است. سرمایه شرکت نیز طی سال مالی مورد گزارش، با افزایش 200 درصدی از مبلغ 10 هزار  به 30 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان با اشاره به دیگر اقدامات مهم صورت گرفته مانند پذیرش مشروط شرکت در بازار فرابورس ایران و تغییر شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام، تصریح کرد: این هلدینگ در راستای حفظ حقوق سهامداران به پیگیری پرونده‌های حقوقی و کیفری  ناشی از فعالیت‌های سابق و  مختومه کردن 13 فقره پرونده قضایی اقدام کرده است.

نخجوانی با اعلام برنامه‌های آتی این هلدینگ، افزود: اصلاح ساختار گروه سرمایه‌گذاری و مالی مطابق با رویه‌های استاندارد بین‌المللی و الزامات بومی، تکمیل زنجیره ارزش و اضافه کردن حوزه‌های مفقوده سرمایه‌گذاری و مالی مثل شرکت‌های تامین سرمایه، کارگزاری، سبدگردانی، و برقراری ارتباط موثر بین نهادهای مالی زیرمجموعه موسسه، از برنامه‌های این هلدینگ برای سال آینده است.

وی تصریح کرد: استفاده مؤثر از فرصت‌های بازار سرمایه با بهره‌گیری از منابع مالی گروه مالی و سرمایه‌گذاری در راستای حداکثرسازی منافع مؤسسه و متوازن‌سازی منابع درآمدی شرکت به نحوی که سهم درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به عنوان درآمد پایدار و کم ریسک افزایش یابد، از دیگر برنامه‌هایی است که برای سال آتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

ارسال نظر