شناسه خبر : 22854

محدوده اوج بار شبکه به طور معمول ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور است

محدوده اوج بار شبکه به طور معمول 15 تیر تا 15 شهریور است

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر عزم وزارت نیرو برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت همکاری صنایع در دوران اوج بار تابستان ۱۴۰۱، از تجهیز مشترکان صنعتی و کشاورزی حوزه توزیع به کنتورهای هوشمند تا پایان ماه‌ جاری خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، "محمد اله‌ داد" معاون هماهنگی توزیع توانیر دراین نشست، عزم وزارت نیرو برای استفاده کامل از ظرفیت همکاری صنایع اعم از صنایع سنگین و صنایع بخش توزیع در دوره اوج بار امسال را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر اساس ساز و کاری که در وزارت صمت طراحی شده، امسال برنامه همکاری صنایع با برق، با رعایت دغدغه‌های سال گذشته، تدوین می‌شود.

اله داد، همکاری صنایع با برنامه‌های مدیریت و جا به جایی بار را تشویق محور عنوان کرد و با اشاره به این که همکاری صنایع بزرگ با این برنامه برای صنعت برق بسیار موثر و حیاتی است، گفت: این برنامه‌ها، همانند سال‌های قبل به طور شفاف اجرا می‌شود و رویت پذیری و کنترل پذیری شهرک‌های صنعتی بخش توزیع نیز در حال تکمیل است.

وی انتظار رعایت مصرف از بخش‌های عمومی و اداری را بیشتر از سایر بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی بیشتر از سایر بخش‌ها به رعایت الگوی مصرف پایبند باشند و به همین دلیل باید کنترل پذیری، مراقبت و پایش این بخش به جد از سوی شرکت‌های توزیع دنبال شود.

وی همچنین پایش و مقایسه گاز مصرفی و برق تولیدی مولدهای مقیاس کوچک را با توجه به قرارداد همکاری این مولدها حائز اهمیت دانست و افزود: باید بتوانیم با تلاش، هوشمندی و همراهی که وجود دارد امسال شرایط را برای تامین برق مردم سهل‌تر کنیم.

تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد

همچنین در این نشست، "مصطفی رجبی مشهدی" با اشاره به جمع آوری آب در سدهای موثر برق آبی گفت: اقدامات گسترده‌ای در سمت تامین انجام شده و در بخش مصرف نیز کنترل پذیری و رویت پذیری و اقدامات فرهنگی در حال سازماندهی است که انتظار داریم تعرفه جدید نقش بازدارنده در بخش خانگی داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد، محدوده اوج بار شبکه را به طور معمول 15 تیر تا 15 شهریور برشمرد و اضافه کرد: در این بازه بیشترین همکاری با اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع اجرا می‌شود و تعمیرات نیروگاهی نیز طبق برنامه تا پایان اردیبهشت جاری به اتمام می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید، نشست ستاد راهبری اوج بار تابستان 1401 با حضور معاون هماهنگی توزیع و جمعی از مدیران ارشد توانیر، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو و برقراری ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع و مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیر مجموعه در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد.

ارسال نظر