شناسه خبر : 22756

قیمت مسکن تهران در مدت ۴ سال ۶ برابر شد

قیمت مسکن تهران در مدت ۴ سال ۶ برابر شد

گزارش رسمی بانک مرکزی در خصوص قیمت مسکن نشان می‌دهد که فقط در مدت چهار سال قیمت مسکن ۶ برابر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آنا، گزارش رسمی بانک مرکزی در خصوص قیمت مسکن نشان می‌دهد که فقط در مدت چهار سال از پایان سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ قیمت هر مترمربع مسکن در تهران ۶ برابر شده و با رشد ۵۰۰ درصدی همراه بوده است.

طبق این گزارش متوسط قیمت فروش هر متر مربع خانه در تهران در پایان سال ۹۶، ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده که ابتدای سال ۹۷ این رقم با کمی کاهش در مقایسه با پایان سال قبل به ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسیده و متوسط قیمت هر خانه در تهران در پایان همان سال به ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

در ابتدای سال ۹۸ متوسط قیمت هر مترمربع خانه در تهران ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود که در پایان آن سال به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. در ابتدای سال ۹۹ هم با قیمت مسکن ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده و در پایان به ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است. در ابتدای سال ۱۴۰۰ هم متوسط قیمت فروش هر مترمربع خانه در تهران ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بود؛ اما با گذشت ۱۱ ماه به ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسیده است که نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران در مدت چهار سال ۶ برابر شده است.

به این ترتیب متوسط قیمت فروش هر متر خانه در تهران طی چهار سال با رشد ۶ برابری مواجه شد.

طبق این گزارش در پایان سال ۱۳۹۶ قیمت مسکن ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان؛ در پایان سال ۱۳۹۷ قیمت هر مترمربع ۹ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، در پایان سال ۱۳۹۸ قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، در پایان سال ۱۳۹۹ قیمت ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و در پایان سال ۱۴۰۰ قیمت هر مترمربع مسکن ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان شده است.

  • ناشناس

    آره قیمت سایر کالاها و اجناس هم در این مدت ۲۰برابر شد.

ارسال نظر