شناسه خبر : 22636

صدور قبض‌ مالیاتی برای ۱.۵ میلیون مِلک خالی استارت خورد

صدور قبض‌ مالیاتی برای ۱.۵ میلیون مِلک خالی استارت خورد

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت اقتصاد در حال صدور قبض‌های مالیاتی و ارسال آن برای مالکان است امیدواریم این قبض‌ها برای همه مالکان ارسال شود تا مالیات مورد نظر اخذ شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی، درخصوص اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: اجرای این قانون آغاز شده است نزدیک به یک و نیم میلیون واحد مسکونی که مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی و راستی آزمایی شده و به وزارت اقتصاد معرفی شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس ادامه داد: وزارت اقتصاد در حال صدور قبض‌های مالیاتی و ارسال آن برای مالکان است امیدواریم این قبض‌ها برای همه مالکان ارسال شود تا مالیات مورد نظر اخذ شود.

رضایی‌کوچی تاکید کرد: این مالیات موجب خواهد شد که نهایتا خانه‌های خالی به سمت بازار مسکن سوق پیدا کند و مالکان ترجیح دهند به جای اینکه مالیات بپردازند ملک خود را در بازار مسکن عرضه کنند.

وی درخصوص نحوه هزینه‌کرد افزایش درآمدهای نفتی گفت: وزیر نفت در آبان سال ۱۴۰۰ اعلام کرد که اعتبارات نفتی بودجه را کامل کرده و هر چه از آبان ماه به بعد نفت فروخته است مازاد بر بودجه است.

رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بخشی از این منابع حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی در حوزه راه و شهرسازی و همچنین وزارت نیرو تزریق شد.

وی تاکید کرد:‌ متاسفانه بدهی‌های دولت گذشته به اندازه‌ای است که افزایش درآمدهای نفتی صرف تسویه این بدهی‌ها می‌شود.

ارسال نظر