شناسه خبر : 22452

محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی دو شبکه بزرگ قاچاق سازمان یافته سوخت

محکومیت 10 هزار میلیارد ریالی دو شبکه بزرگ قاچاق سازمان یافته سوخت

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از محکومیت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی دو شبکه سازمان یافته به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مصطفی پورکاظم شایسته،گفت: به منظور رصد و مقابله با قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی این ستاد ، شرکت‌های سوختی متخلف در سطح استان‌های سراسر کشور را که تحت پوشش فرآوری، تولید مشتقات نفتی و صادرات، اقدام به قاچاق فرآورده‌های نفتی می‌کردند را شناسایی کرده و مورد ضربه قرار داد.

* محکومیت بیش از ۷ هزار میلیارد ریالی پرونده شبکه قاچاق سازمان یافته سوخت در استان مرکزی

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  این اقدام را مصداق اخلال در نظام اقتصادی عنوان و تصریح کرد: در همین رابطه یک شرکت بزرگ سوختی در استان مرکزی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق سازمان یافته فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای و خام فروشی در دستگاه قضایی مطرح و پس از صدور کیفرخواست در نهایت در شعبه دوم ویژه استان تهران- رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور محکوم شد.

پورکاظم شایسته با تاکید بر محکومیت ۷ نفر از متهمین پرونده به ۵۸ سال حبس و ۳۵۴ ضربه شلاق، میزان جزای نقدی در نظر گرفته شده را ، ۷ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد. وی افزود: همچنین حکم به انحلال شرکت یادشده و ضبط ۱۳ مخزن صادراتی شرکت واقع در بندرعباس صادر شد.

* محکومیت بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی پرونده شبکه قاچاق سازمان یافته سوخت استان اصفهان

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص محکومیت قطعی یک شبکه بزرگ دیگر در حوزه قاچاق سازمان یافته سوخت اعلام کرد: یک شرکت بزرگ سوختی دیگر نیز با بیش از ۲۰ نفر متهم به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت از سوی شعبه ویژه استان اصفهان-رسیدگی به اتهام اخلال گران در نظام اقتصادی کشور محکوم شد.
پورکاظم شایسته مجموع جزای نقدی قطعیت یافته برای این شرکت را دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به همراه ضبط یک میلیون و ۶۴۰ هزار دلار مکشوفه حاصل از قاچاق این شرکت اعلام کرد.
وی در تشریح سایر محکومیتهای این شرکت گفت: مدت زمان حبس در نظر گرفته شده برای ۲۰ نفر از محکومین این پرونده نیز  ۶۳ سال است.
معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: با بررسی‌ها و پیگیری‌های یادشده توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی این ستاد ، پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت برای سه شرکت بزرگ دیگر نیز در دستگاه قضایی مطرح شده که هم اکنون در مرحله صدور کیفرخواست می‌باشد.
معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار امیدواری کرد با هماهنگی خوبی که میان این ستاد، قوه قضائیه و ضابطین این پرونده ها وجود دارد، پرونده های سایر شبکه های سازمان یافته در حوزه قاچاق سوخت و سایر کالاهای قاچاق نیز به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وی افزود: در مجموع محکومیت بیش از 10 هزار میلیارد ریالی برای دو شبکه سازمان یافته قاچاق به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت تعیین شد و بیش از 120 سال حبس برای 27 نفر از محکومین این دو شبکه تعیین شده است. 

ارسال نظر