شناسه خبر : 22430

افزایش حجم تجارت چین با روسیه و اوکراین

افزایش حجم تجارت چین با روسیه و اوکراین

تجارت متقابل روسیه و چین در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به ۳۸.۲ میلیارد دلار (۲۴۳.۰۳ میلیارد یوان) بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد قابل توجهی ۲۷.۸ درصدی را از نظر یوان نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، تجارت متقابل روسیه و چین در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به ۳۸.۲ میلیارد دلار (۲۴۳.۰۳ میلیارد یوان) بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد قابل توجهی ۲۷.۸ درصدی را از نظر یوان نشان می‌دهد.

سخنگوی گمرک چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: صادرات چین به روسیه با ۲۵.۹ درصد افزایش به ۱۶.۴۴ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات روسیه به چین با ۳۱ درصد رشد به ۲۱.۷۳ میلیارد دلار رسید.

در ماه مارس، کل تجارت چین با روسیه ۱۲.۸ درصد افزایش یافت، در حالی که کل تجارت جهانی این کشور ۷.۸ درصد افزایش یافت. در همین حال، تجارت چین با اوکراین طبق گزارش‌ها به ۲۹.۶ میلیارد یوان افزایش یافت که ۱۰.۶ درصد در سه ماهه امسال افزایش یافت.

این سخنگو با اشاره به روند صعودی تجارت با دو کشور گفت: همکاری اقتصادی و تجاری پکن با سایر کشورها از جمله روسیه و اوکراین عادی است.

در سال ۲۰۲۱، گردش تجاری بین روسیه و چین به رکورد ۱۴۶.۸۸ میلیارد دلار رسید و ۳۵.۸ درصد افزایش یافت.

 در ماه دسامبر، روسای جمهور روسیه و چین در مورد ایجاد زیرساخت برای خدمات رسانی به عملیات تجاری بین دو کشور بدون شخص ثالث توافق کردند.

پکن از پیوستن به تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل درگیری در اوکراین امتناع کرده و گفته است که همکاری چین و روسیه "هیچ محدودیتی ندارد". دو کشور برای جلوگیری از تحریم‌های احتمالی، از دلار آمریکا و یورو به ارزهای محلی در تجارت تغییر کرده‌اند.

 

ارسال نظر