شناسه خبر : 22421

پول کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود

پول کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی‌ها حجم خرید گندم امسال در این استان به ۱۴۰ هزار تن در سطح ۴۶ هزار هکتار از اراضی استان برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «عباس ارشدی» درباره وضعیت خرید تضمینی گندم افزود: اکنون خرید گندم از استان‌های جنوبی همچون خوزستان، بوشهر، سیستان  و بلوچستان، فارس و جنوب  کرمان شروع شده است، اما خرید گندم در استان تهران طبق روال گذشته هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی از نیمه اول خردادماه آغاز می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته خرید گندم استان تهران به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در نیمه دوم خردادماه انجام شده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران اظهار داشت: امسال ۱۱ مرکز خرید، ذخیره و فروش گندم و دانه‌های روغنی در شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، ملارد، شهریار و شهر قدس آماده‌سازی شده که با آغاز خرید، نیروها در این مراکز مستقر می‌شوند، البته دو مرکز را تخصصی برای خرید دانه‌های روغنی در ورامین اختصاص داده‌ایم.

پول کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت خرید و ذخیره‌سازی این مراکز نزدیک ۴۰۰ هزار تن و بیش از میزان خرید استان تهران است، تصریح کرد: بنابراین کشاورزان به هر میزان گندم را بفروشند، دولت آمادگی خرید دارد و همانند سال‌های گذشته پول‌شان محاسبه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

ارشدی اضافه کرد: سال گذشته با توجه به شرایط خشکسالی در سراسر کشور میزان خرید گندم استان تهران ۱۰۰ هزار تن بوده است.

پیش‌بینی خرید دانه‌های روغنی استان تهران بالغ بر ۳۲۰۰ تن 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۲۰۰ تن انواع دانه‌های روغنی به‌طور عمده کلزا خریداری شد که نسبت به سال ماقبل خود نزدیک ۴۰ درصد افزایش خرید داشتیم.

به گفته وی، امسال خرید دانه‌های روغنی بیش از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

تلاش دولت برای اطمینان از رسیدن یارانه به مردم است

ارشدی درباره بحث کارتی شدن عرضه نان ادامه داد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها دولت اعتبار بالایی را به بخش گندم و آرد اختصاص داده است، بنابراین برای اینکه به‌طور قطع این یارانه به دست مردم برسد با برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های مختلف و ایجاد شرایط و ضوابطی تلاش دارد تا این موضوع به بهترین و مطمئن‌ترین شکل انجام شود.

وی گفت: هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص به استان تهران ابلاغ نشده است، اما این عملیات ممکن است در برخی از استان‌ها به‌عنوان پایلوت اجرایی شود. 

ارسال نظر