شناسه خبر : 22238

بازرگانی دولتی ۳.۵ میلیون تن ثبت سفارش انجام داد

بازرگانی دولتی ۳.۵ میلیون تن ثبت سفارش انجام داد

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: امسال با افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی عملکرد مزارع، تولید گندم به بیش از ۱۰ میلیون تن می‎رسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: از اوایل فروردین برداشت گندم در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و جنوب کرمان آغاز شد.

به گفته او، بنابر بررسی‌های به عمل آمده در اکثر مزارع تولید از نظر عملکرد ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر است.

طبق اذعان بنیاد ملی گندمکاران تاکنون آمار دقیقی از میزان خرید تضمینی گندم نداریم و در هفته آتی می‌توان میزان پرداخت و خرید را اعلام کرد.

ایمانی می‌گوید: علی رغم آنکه در اوایل پاییز خشکی نامناسبی در برخی استان‌ها داشتیم، اما بارش مناسب در برخی نقاط منجر به وضعیت سبز مزارع شد به طوری که بنابر گزارش‌های اعلامی، تولید نسبت به سال قبل مناسب تر است.

مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: اگر در فرآیند تولید تا برداشت اتفاق خاصی از نظیر سرما، خشکسالی، آفات، بیماری و سیل رخ ندهد، پیش بینی می شود که تولید به بیش از ۱۰ میلیون تن گندم برسد.

او گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که بازرگانی دولتی ۳.۵ میلیون تن ثبت سفارش انجام داده چرا که سالانه ۱۱.۵ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور است.

همه ساله مقادیری گندم توسط دلال و واسطه از کشاورزان خریداری می‌شود که امسال با اصلاح قیمت و تاکید رئیس جمهور بر پرداخت به موقع مطالبات محصولات کشاورزی، مسئولان به کشاورزان توصیه می‌کنند که از فروش محصول به دلالان جلوگیری کنند تا نان مردم دچار چالش نشود.

ارسال نظر