شناسه خبر : 22132

بسته ویژه تثبیت و توسعه اشتغال به هیات دولت می‌رود

بسته ویژه تثبیت و توسعه اشتغال به هیات دولت می‌رود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیش‌بینی منابع و بودجه تولید و اشتغال در تبصره ۱۸ و ۱۹ لایحه بودجه از تدوین بسته ویژه تثبیت و توسعه اشتغال برای سال ۱۴۰۱ خبر داد که مراحل نهایی خود را برای تصویب در هیات دولت طی می کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، طرح زیست بوم ملی اشتغال از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در راستای برنامه اشتغال دولت سیزدهم تدوین و پیاده‌سازی و در آن کاهش بیکاری و توسعه فرهنگ کارآفرینی دیده شده است.

طبق آخرین گزارشها، ۷۱ دستگاه دولتی، ‌ حاکمیتی و مردمی در این طرح جانمایی شده و در تعامل با یکدیگر و زنجیره وار به هم متصل می‌شوند.

به اعتقاد کارشناسان، طراحی زیست بوم ملی اشتغال به ایجاد شغل و کاهش بیکاری و توسعه فرهنگ کارآفرینی کمک می کند و با هدایت، کمک و حمایت بخش دولتی، جریان‌های مردمی، کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان در زیست بوم ملی اشتغال ایفای نقش می کنند.

حجت الله عبدالملکی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود در حوزه اشتغال را مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال عنوان کرده و می‌گوید: در زیست‌بوم ملی اشتغال تأکید اصلی بر سه حوزه  فناوری، مهارت و بازار است که بخش بزرگی از مسأله اشتغال کشور را حل می‌کنند.

وی می‌گوید: طبق توافق با نمایندگان مجلس در سال ۱۴۰۱ منابع و بودجه‌های تولید و اشتغال در تبصره ۱۶ و ۱۸ دیده شده که ذیل زیست‌بوم اشتغال تعریف می‌شوند.

وزیر کار با بیان اینکه از هرگونه پول پاشی پرهیز خواهیم کرد، می‌افزاید: هر جا که بودجه‌ای خرج شود باید نتیجه‌ای به دنبال داشته باشد و از این پس طرح‌هایی که برای اشتغال اجرا می‌شود، نظارت برخط خواهد شد و تمام دستگاه‌هایی که در زمینه اشتغال مأموریت دارند باید فرصت شغلی ایجاد کنند.

به گفته عبدالملکی، فرصت‌های شغلی مذکور در سامانه رصد ثبت شده و در ادامه مورد نظارت میدانی قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته ویژه برای تثبیت و توسعه اشتغال در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در زمینه راهکارهای تثبیت مشاغل در سال ۱۴۰۱ یک بسته بسیار عالی برای تثبیت و توسعه اشتغال آماده شده و مراحل نهایی خود را برای تصویب در هیات دولت طی می کند که جزئیات آن به زودی به اطلاع کارآفرینان و کارفرمایان خواهد رسید.

الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال با هدف ایجاد سالانه یک میلیون شغل در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و در آن به تولید از منظر اشتغال نگاه ویژه‌ای شده است؛ بر این اساس، اشتغال‌های پایدار متناسب با مزیت‌های ملی، محلی و منطقه‌ای و تولیدات با اشتغالزایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

 زیست بوم ملی اشتغال مصوبه شورای عالی اشتغال کشور در دولت سیزدهم است و با توجه به پیش‌بینی منابع مناسب در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتظار می‌رود هدفگذاری اشتغال زیست بوم ملی اشتغال در سال جاری با قوت و جدیت هر چه بهتر محقق شود و برنامه اشتغال میلیونی به اجرا در آید.

ارسال نظر