شناسه خبر : 22078

اختصاصی چابک آنلاین؛

کیفیت ساخت و ساز مسکن در ۵۰ سال قبل مانده است

کیفیت ساخت و ساز مسکن در 50 سال قبل مانده است

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان، گفت: قیمت مصالح ساختمانی تحت تاثیر شرایط بازار بوده ، برای مثال با وجود کاهش نرخ دلار در قبل ازعید، قیمت فولاد درپی جنگ روسیه و اوکراین بالا رفت، بنابراین شرایط جهانی و شرایط اقتصادی ایران بر قیمت مصالح تاثیر گذار است.

به گزارش چابک آنلاین، جعفرقرائتی ستوده، درگفت و گو با چابک آنلاین، افزود: قیمت ها به حدی افزایش پیدا کرده که بسیاری از مردم توان خرید خانه را ندارند هرچند که با رویکرد دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، تعادلی در بازار مسکن ایجاد خواهد شد و قیمت ها کنترل می شود.

وی، با بیان اینکه قیمت مسکن علاوه بر قیمت مصالح ساختمانی که کسری از قیمت تمام شده مسکن است، بیشتر به قیمت خدمات و زمین بستگی دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در مدت زمان چهارسال امکان پذیر نیست و به زمان بیشتری نیاز دارد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان، با بیان اینکه طرح ملی مسکن در کنترل قیمت مسکن تاثیر مثبتی  خواهد داشت، گفت: ساخت حدود650 هزار واحدمسکونی در حال پیگیری بوده که واحدهای نیمه تمام طرح مسکن مهر را هم شامل می شود. 

وی اذعان داشت که با اجرای این طرح میزان عرضه مسکن بالا می رود و از طرفی انگیزه خریداران برای خرید این مسکن هاکه با قیمت مناسب واگذار می شود، افزایش خواهدیافت، بنابراین قیمت ها در بازار مسکن کنترل می شود.

قرائتی ستوده، پایین بودن سطح کیفی ساختمان را از مشکلات اصلی بازارمسکن برشمرد و گفت: کیفیت ساخت و ساز مسکن در 50 سال قبل مانده و حتی نسبت به قبل هم نزول کرده وازاستانداردهای رفاهی و ایمنی در ساخت و ساز بهره گیری لازم نمی شود.

وی، یاد آور شد که با نظارت عامل بیرونی، نمی توان کیفیت ساخت و ساز را کنترل کرد بلکه باید ساختمان سازی به سمت مهندسی کیفیت، مهندسی ارزش و به سمت صنعتی شدن برود و با صنعتی شدن، کیفیت و نظارت جزئی از ذات سیستم و عامل درونی می شود.

ارسال نظر