شناسه خبر : 21850

قیمت کودفسفر و پتاس ۴۵ درصد کاهش یافت

قیمت کودفسفر و پتاس ۴۵ درصد کاهش یافت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس آخرین تصمیمات دولت کشاورزی که گندم خود را تحویل دولت دهد ۱۱۵۰۰ تومان دریافت خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازایسنا، علیرضا مهاجر با اعلام خبر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ گفت: قیمتی که دولت برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده تعیین کرده در حقیقت عیدی خوبی برای کشاورزان سختکوش کشور است و  همچنین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت تولید محصولات اساسی است.

وی ادامه داد: شهریورماه سال گذشته دولت قیمت خرید تضمینی گندم را به ازای هرکیلو ۷۵۰۰ تومان اعلام کرد. مجلس شورای اسلامی نیز حدود یک ماه قبل این عدد را به کیلویی۹۵۰۰ تومان ارتقا داد. با توجه به شرایط جهانی و افزایش هزینه‌های دستمزد نهادهای دولتی به این نتیجه رسیدند که قیمت گندم را بایستی به ۱۰۵۰۰ تومان ارتقا دهند. همچنین برای کشاورزانی که خودشان گندم را تحویل دولت دهند نیز هزار تومان جایزه در نظر گرفته شده که مجموعا کشاورزی که گندم خود را تحویل دولت دهد ۱۱۵۰۰ تومان دریافت خواهد کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود:یکی از دغدغه‌های ما این بود که اگر قیمت گندم پایین باشد  شاید کشاورزان این محصول را تحویل ندهند و دلالان از کشاورزان خریداری و انبار کنند و یا قاچاق شود. لذا با این قیمت کشاورزان محصولاتشان را تحویل خواهند داد. پول کشاورزان نیز به موقع پرداخت خواهد شد و تاثیر آن را در کشت پاییزه خواهیم دید. امیدواریم بتوانیم هم سطح و هم عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

مهاجر همچنین به اقدامات وزارت جهادکشاورزی در راستای کاهش قیمت کود نیز اشاره کرد و گفت: قیمت کودهای پایه که تاثیر زیادی در افزایش عملکرد گندم و محصولات اساسی دارد تعدیل شده است و کودهای فسفر و پتاس ۴۵ درصد کاهش قیمت پیدا کرده‌اند.

ارسال نظر