شناسه خبر : 44723

۱۶ هزار تخت بیمارستانی و ۲هزار خانه بهداشت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

۱۶ هزار تخت بیمارستانی و ۲هزار خانه بهداشت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های کشور توسط مجموعه‌های دانش‌بنیان تامین می‌شود گفت: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار خانه بهداشت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام عین‌الهی شب گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: اولین خواسته رهبری کنترل کرونا در دوران اوج این بیماری بود که خوشبختانه با ورود قدرتمند دولت به این موضوع شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی با ذکر این نکته که در شروع دولت سیزدهم شاهد تزریق ۱۸ میلیون دوز واکسن کووید بودیم، عنوان کرد: به لطف خداوند و حمایت‌های مردم در آذر ماه ۱۴۰۰ واکسیناسیون به حد قابل قبولی رسید و در مجموعه ۸ میلیون ۶۰۰ هزار دوز واکسن در هفته تزریق می‌شد.

وزیر بهداشت با ذکر این نکته که واکسیناسیون گسترده باعث شده که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به شدت کاهش پیدا کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست شرایط بحرانی پیش آمده از بیماری کرونا را به نسبت بسیاری از کشورهای مدعی بهتر مدیریت کند.

قرارگاه جوانی جمعیت در تمام استان‌های کشور تشکیل شد

عین‌الهی با اشاره به اهمیت موضوع رشد جمعیت و عزم جدی دولت برای ورود به این عرصه، تصریح کرد: قرارگاه جوانی جمعیت کشور و استان‌ها با هدف فعالیت علمی برای افزایش نرخ رشد جمعیت تشکیل شد که ۲۲ جلسه نیز برگزار شد.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه درمان، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۶ هزار تخت ایجاد شده است که تا پایان سال این رقم به میزان مطلوبی خواهد رسید.

وزیر بهداشت تشریح کرد: در طول عمر دولت سیزدهم ۲ هزار خانه بهداشت افتتاح شده است و ۲ هزار و ۴۰۰ خانه بهداشت دیگر در پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی و ۹۰ درصد از داروها توسط مجموعه‌های دانش‌بنیان داخلی تامین می‌شود

عین‌الهی عنوان کرد: ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های سراسر کشور توسط مجموعه‌های دانش بنیان تامین می‌شود و بیش از ۹۰ درصد داروها نیز تولید داخل است که نشان دهنده توانمندی‌های داخلی کشور است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی در شرق و غرب هرمزگان، گفت: ایجاد دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان هرمزگان که از نظر جمعیتی در حال توسعه و افزایش هستند اقدامی قابل تحسین از سوی استان محسوب می‌شود.

۳۲ پروژه مربوط به حوزه سلامت توسط رئیس جمهور در هرمزگان افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت، با اشاره به عملکرد بی‌نظیر علوم پزشکی هرمزگان در سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: ۳۲ پروژه مربوط به علوم پزشکی استان هرمزگان در سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید که اغلب این پروژه‌ها در مناطق محروم اجرا شده است. بیمارستان کودکان استان هرمزگان و طرح گسترش بیمارستان بستک از جمله طرح‌های افتتاح شده در سفر ریاست جمهوری است.

شمار دستگاههای سی تی اسکن هرمزگان به ۸ می‌رسد

عین‌الهی، با ذکر این نکته که پروژه بیمارستان ۵۳۷ تختخوابی هرمزگان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های سفر ریاست جمهوری، شمار دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن هرمزگان به ۸ و ام‌آرآی به ۵ عدد خواهد رسید.

وی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از دانشگاه‌های بسیار خوب کشور است که با تقویت و توسعه‌ رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان گام بزرگی در تقویت بعد آموزشی هرمزگان برداشت.

وزیر بهداشت با اشاره به سیاست‌های دولت در حمایت از بخش خصوصی، گفت: هر بخش خصوصی که بخواهد تجهیزات پزشکی را وارد کشور کند بدون هیچ چالشی مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد.

 

ارسال نظر