شناسه خبر : 41668

۳۵ خدمت وزارت بهداشت قابلیت هوشمندسازی ندارند

۳۵ خدمت وزارت بهداشت قابلیت هوشمندسازی ندارند

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در خصوص روند اتصال خدمات این وزارتخانه به پنجره ملی خدمات هوشمند، توضیحاتی داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سیدرضا مظهری، در خصوص دیرکرد اتصال صد درصدی وزارت بهداشت به پنجره ملی خدمات هوشمند، گفت: تقریباً ۵ سال پیش موضوعی با عنوان شناسه دار شدن خدمات دستگاه‌های مختلف مطرح شد که در آن زمان ۷۷ خدمت را شناسه دار کردیم، اما حالا حدود ۳۵ خدمت ذاتاً قابلیت خدمت رسانی در بستر الکترونیک را ندارد و باید از آمار وزارت بهداشت خارج شود.

وی ادامه داد: طی سه مکاتبه‌ای که با سازمان امور استخدامی داشتیم یادآوری شد بعضی از خدماتی که ۵ سال پیش طراحی شده اساساً قابلیت بارگذاری در پنجره ملی خدمات هوشمند را ندارد و از عدد ۷۷ ما باید کم شود، مثلاً خدمتی مثل واکسیناسیون قابلیت ارائه به صورت هوشمند ندارد.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: برخی خدمات کاربرد داخلی دارد و شهروند محور نیست، مثلاً خدمت نظارتی ما از یک بیمارستان که باید ناظران ما آن را بازرسی کنند نمی‌تواند اصلاً در پنجره واحد بیاید و برخی خدمات منسوخ شده است مثلاً برای پایان نامه‌های دانشجویی پاداشی داده می‌شده و این خدمت منسوخ شده، ولی هنوز جزو تکالیف ما است.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم نوبت دهی الکترونیک به عنوان یک خدمت زمان بر، گفت: سیستم نوبت دهی ما مثلاً خارج از پنجره ملی خدمات هوشمند درست شده و ما یک تکلیفی داشتیم که ۸۴۴ بیمارستان خود را برای این موضوع به هم متصل کنیم و سیستم نرم افزاری را هم متصل کنیم و بعد در پنجره بیاوریم و این زمان بر بوده و کار فنی بسیاری داشته است.

مظهری افزود: با مکاتباتی که داشته ایم در نظر داریم از ۷۷ خدمت شناسه دار حدود ۳۵ خدمت را که منسوخ شده یا قابلیت عرضه ندارد، حذف کنیم و به جای آن حدود ۶۰ خدمت را به صورت شناسه دار تا پایان آذر به درگاه پنجره ملی خدمات هوشمند متصل کنیم.

ارسال نظر