شناسه خبر : 36297

بیماری‌های روانی با گرما افزایش می‌یابد

بیماری‌های روانی با گرما افزایش می‌یابد

درحالیکه مردم جهان گرمای بی سابقه ای را در تابستان امسال تجربه می کنند، این گرما می تواند افراد را تا حد ممکن تحت فشار قرار دهد، و به ویژه برای مبتلایان به مشکلات سلامت روان، مشکل ساز باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، «عاصم شاه»، معاون اجرایی دپارتمان روانپزشکی و علوم رفتاری مننگر در کالج پزشکی بیلور تکزاس، گفت: «همه بیماری‌های روانی با گرما افزایش می‌یابد زیرا گرما منجر به خستگی، تحریک‌پذیری و اضطراب بیشتر می‌شود و می‌تواند دوره‌های افسردگی را تشدید کند».

وی در ادامه افزود: «گرمای بیش از حد می‌تواند باعث عصبانیت، تحریک پذیری، پرخاشگری، ناراحتی، استرس و خستگی شود. گرما روی سروتونین، انتقال دهنده عصبی که خلق و خو را تنظیم می‌کند، عمل می‌کند و منجر به کاهش سطح شادی و افزایش سطح استرس و خستگی می‌شود.»

آسیب‌پذیرترین گروه‌ها شامل افرادی هستند که از قبل مشکلاتی دارند و افرادی که از مواد سوءمصرفی مانند الکل استفاده می‌کنند. افرادی که از مواد مخصوصاً الکل استفاده می‌کنند، باید بیشتر هیدراته شوند زیرا ترکیب مصرف مواد با گرما نیاز به هیدراتاسیون بیشتر دارد.

گرما می‌تواند مشکلات سلامت روان، از جمله رفتار پرخاشگرانه و مه‌آلودگی ذهنی، را بدتر کند. در بدترین حالت ممکن است سردرگمی و گیجی رخ دهد.

شاه توصیه می‌کند افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان، زیاد آب بنوشند و سر خود را در بیرون از خانه بپوشانند. سعی کنند در سایه بمانند. اگر معمولاً بیرون از خانه پیاده روی می‌کنند، در یک مرکز خرید یا یک فضای بزرگ با تهویه مطبوع، قدم بزنند.

تغییرات آب و هوایی، مانند خشکسالی و تغییرات شدید دما، همچنین می‌تواند باعث افزایش آلاینده‌ها و آلرژن ها شود که کیفیت هوا را بدتر می‌کند.

شاه خاطرنشان کرد: «کودکان به دلیل عدم بلوغ جسمی و شناختی، جمعیتی آسیب پذیر هستند. آنها با گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل، در معرض آلاینده‌ها و آلرژن های بیشتری قرار می‌گیرند.»

ارسال نظر