شناسه خبر : 7156

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیتهای معدنی افزایش سرمایه داد

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیتهای معدنی افزایش سرمایه داد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز خبر خوشی که فعالان معدنی دریافت کردند، افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی است که به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و این صندوق پوشش ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی را برعهده دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در هتل ارم افزود: موضوع مهم احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس به عنوان یکی از برنامه های راهبردی وزارت صنعت در بخش معدن محسوب می شود و پیش بینی فعال سازی ۱۵۰ معدن در سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت خاطر نشان ساخت: مساله تفویض بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای احیای معادن کوچک مقیاس به منزله حمایت از این طرح است که امسال به عنوان یکی از پروژه های  اقتصاد مقاومتی است.

بهمن ماه ۱۳۹۶ تفاهمنامه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به امضا خانه معدن، سازمان ایمیدرو، انجمن سنگ آهن، شرکت های میدکو، گل گهر رسید که  زیر نظر وزارت صنعت، معدن وتجارت شکل اجرایی به خود گرفت.

پیش بینی شده در قالب یک برنامه پنج ساله تعداد ۵۰۰ معدن کوچک مقیاس به منظور اشتغال ۲۵ هزار نفر به چرخه تولید بپیوندند.

براساس آمار موجود شمار معادن کشور حدود ۱۰ هزار معدن است که از این رقم پنج هزار و ۶۴۷ معدن فعال و بقیه راکد یا در دست تجهیز قرار دارند.

ایران از نظر تنوع مواد معدنی با شناسایی ۶۸ نوع ماده معدنی در جایگاه دهم جهان قرار دارد و با حدود ۶۰ میلیارد تن ذخیره شناسایی شده که حدود ۴۰ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، در جایگاه پانزدهم دنیا قرار گرفته است.

این همایش نیمه روزه با امضای تفاهم نامه همکاری تامین مالی برای توسعه معادن کوچک مقیاس بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و بانک صنعت و معدن و نیز تفاهم نامه دوجانبه صندوق یاد شده و بانک صنعت و معدن به کار خود پایان داد.

 

ارسال نظر