شناسه خبر : 29605

توقیف ۴ برند ظروف ملامین غیراستاندارد

توقیف ۴ برند ظروف ملامین غیراستاندارد

اداره‌کل استاندارد استان تهران در اطلاعیه‌ای با تاکید بر استفاده شهروندان از ظروف غذاخوری ملامین استاندارد، از شناسایی و توقیف چهار برند ظروف ملامین غیراستاندارد در استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره‌کل استاندارد استان تهران، در بازرسی کارشناسان استاندارد از یک واحد تولیدی در محدوده سه راه آدران، ظروف غذاخوری ملامین غیراستاندارد، با نام‌های تجارتی «بانو یزد» و «ستاره کویر یزد»، توقیف و صورتجلسه آن به‌منظور اقدام قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

همچنین در جریان این بازرسی‌ها، ظروف غذاخوری ملامین، با نام‌های تجاری «اوپال جام» و «آیدا یزد» شناسایی و به دلیل نداشتن پروانه استاندارد، برای انجام مراتب قانونی اقدام شد.
در خصوص بازرسی از بازار استان نیز، پس از مشاهده ظروف غذاخوری ملامین فاقد پروانه استاندارد، با نام‌های تجاری اوپال جام و آیدا یزد، به محل تولید در منطقه خاتون آباد مراجعه و محصولات با نام‌های تجاری مذکور در محل واحد تولیدی به دلیل نداشتن پروانه استاندارد، توقیف و متخلف دادگاه معرفی شد.

در این اطلاعیه با توصیه به شهروندان برای خرید ظروف غذاخوری ملامین دارای علامت استاندارد و کد ردیابی ۱۰ رقمی که در پشت ظروف درج می‌شود، از آنان خواست که از خرید ظروف غذاخوری ملامین با قیمت ارزان‌تر، به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت و غیرمجاز در فرآیند تولید، خودداری کنند.

لازم به ذکر است که امکان ردیابی ظروف خریداری‌شده، از طریق ارسال کد ردیابی ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ برای شهروندان امکان‌پذیر بوده و تولیدکنندگان دارای پروانه استاندارد، ملزم به درج کد ردیابی هستند.

ارسال نظر