شناسه خبر : 2870

در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بررسی می شود:

رفع مشکلات واحدهای تولیدی

رفع مشکلات واحدهای تولیدی

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با هدف بررسی موانع تولید هر ۱۵ روز یکبار با دبیری اتاق بازرگانی و با حضور مسئولان دستگاه های دولتی و مدیران بخش خصوصی برگزار می شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سی و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه و با چهار دستور کار چهارشنبه شب در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.
پیگیری مصوبات جلسه قبل، گزارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اجرای بند پ ماده 76 قانون تامین اجتماعی در ارتباط با مشاغل سخت و زیان آور در استان، بررسی مشکلات سهمیه مواد اولیه اختصاص یافته به شرکت های پلیمر استان و گزارش سازمان جهاد کشاورزی در مورد مسائل و مشکلات واحدهای مرغداری استان جزو دستور کار جلسه سی و چهارم بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه در ارتباط با مشاغل سخت و زیان آور گفت: براساس قانون کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت دارند می توانند درخواست بازنشستگی به اداره کار بدهند.
حسن عزیزی افزود: درخواست بازنشستگی پیش از موعد باید در کمیته ای که متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان، اداره کار و تامین اجتماعی است به تصویب برسد.
او همچنین خواستار توجه جدی به فرهنگ ایمنی در واحدهای تولیدی و کارگاهی شد و گفت: متاسفانه این فرهنگ اکنون در کشور ضعیف است و متاسفانه سالانه شاهد آسیب به کارگران در حین کار هستیم.
مسئولان چند شرکت پتروشیمی و پلیمر نیز در این جلسه خواستار افزایش میزان سهمیه مواد اولیه مورد نیاز این شرکت ها شدند و از مسئولان استان خواستند که نسبت به تامین سهمیه آنها اقدام کنند که مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این موضوع را از طریق وزارتخانه متبوع پیگیری کند.
تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه، قوانین و مقررات فعلی کشور را مربوط به گذشته دانستند و اعلام کردند این قوانین با وضعیت موجود اقتصاد کشور همخوانی ندارد.
این افراد بر حفظ مشاغل موجود تاکید کردند و گفتند که در حوزه اقتصادی شاهد جنگ از سوی دشمنان هستیم و واحدهای تولیدی و اقتصادی با قوانین فعلی امکان جنگیدن در این شرایط را ندارند.
مدیر عامل شرکت سیمان سامان کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور مساعد نیست از مسئولان خواست واحدهای تولیدی را تنها نگذارند.
شهریاز گراوندی ، تاکید کرد که باید مشاغل موجود در استان را حفظ کرد و آن را در اولویت اول دستگاه های اجرایی استان قرار داد.
یکی دیگر از دستور کارهای سی و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گزارش سازمان جهاد کشاورزی در مورد مسائل و مشکلات واحدهای مرغداری استان بود که به دلیل به درازا کشیدن جلسه قرار شد در جلسه بعدی که 15 روز دیگر برگزار می شود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی محلی برای همفکری است و می تواند در رفع مشکلات بخش خصوصی بسیار تاثیرگذار باشد.
هدایت حاتمی افزود: با توجه به حضور مدیران بخش های دولتی و خصوصی در این جلسات می توان ایده های خوبی ارائه داد و آن را اجرایی کرد.
هم اکنون یک هزار و 27 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 هزار و 499 میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که 30 هزار و 284 نفر در آنها مشغول به کار هستند.

 

ارسال نظر