شناسه خبر : 1989

با وجود شروع تحریم ها؛

تولید ماهانه نفت ایران به ۳.۷۳ میلیون بشکه رسید

تولید ماهانه نفت ایران به ۳.۷۳ میلیون بشکه رسید

برپایه جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته با اندکی کاهش، به به ۳.۷۳۷ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش چابک آنلاین، گزارش اوپک بر مبنای اطلاعات منابع ثانویه نشان داد تولید نفت ایران در ژوییه به ۳.۷۳۷ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید ۳.۷۹۳ میلیون بشکه در روز در ژوئن، ۵۶.۳ هزار بشکه در روز کاهش داشت. میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه دوم سال میلادی جاری ۳.۸۱۳ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه سه ماهه اول تغییری نداشت و ثابت بود.

آمار تولید اوپک بر مبنای اطلاعاتی که از سوی ایران ارائه شده است، نشان داد تولید کشور در ماه میلادی گذشته ۳.۸۰۶ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۰۲ میلیون بشکه در روز ۴۰۰۰ بشکه در روز افزایش داشت.

بر پایه آمار منابع ثانویه، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۵ کشور عضو است، در ژوییه به ۳۲.۳۲ میلیون بشکه در روز رسید که ۴۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در کویت، نیجریه، امارات متحده عربی و عراق افزایش یافت، در حالی که تولید در لیبی، ایران، عربستان سعودی و ونزوئلا کاهش داشت.

همچنین براساس گزارش اوپک، قیمت گرید نفتی "ایران‌ هوی" (نفت سنگین ایران) در ژوییه ۷۱.۴۴ دلار در هر بشکه بود که در مقایسه با ۷۱.۶۹ دلار در ژوئن ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش داشت. میانگین قیمت "ایران هوی" از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۶۷.۵۶ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۴۹.۳۶ دلار در مدت مشابه سال گذشته همچنان بالاتر است.

ارزش سبد نفتی اوپک در ماه گذشته اندکی رشد داشت و برای سومین ماه متوالی بالای ۷۰ دلار در هر بشکه ماند. ارزش سبد نفتی اوپک در ژوییه ۷۳.۲۷ دلار در هر بشکه بود که نسبت به ماه پیش از آن ۰.۱ درصد افزایش داشت. میانگین ارزش این سبد از ابتدای امسال تاکنون ۶۹.۱۴ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۴۹.۷۵ دلار در مدت مشابه سال گذشته بالاتر نشان می‌دهد.

ارسال نظر