شناسه خبر : 1689

رئیس یک اتحادیه کارگری:

قدرت خرید کارگران با حمایت های غیرنقدی تقویت شود

قدرت خرید کارگران با حمایت های غیرنقدی تقویت شود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش نقدی حقوق و دستمزد کارگران وجود ندارد، تلاش می کنیم قدرت خرید این قشر در قالب حمایت های غیرنقدی تقویت شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «فتح الله بیات» اظهار داشت: با توجه به تغییر قیمت کالاها و خدمات در ماههای اخیر، لازم است حقوق و دستمزد کارگران افزایش یابد زیرا در غیر این صورت سفره کارگران از آنچه که هست، کوچکتر می شود.
وی افزود: در نشست های تخصصی شورای عالی کار، رایزنی درباره تامین معیشت کارگران و حمایت غیرنقدی آغاز شده است که البته کارفرمایان و بخش دولتی موافق افزایش نقدی حقوق و دستمزد کارگران نیستند.
این فعال حوزه کارگری تاکید کرد: دولت و کارفرمایان در شرایط کنونی اقتصادی، مشکلات خاص خود را دارند که مهمترین آنها تامین ارز مورد نیاز و تهیه مواد اولیه بویژه اقلام وارداتی است.
بیات در پاسخ به اینکه حمایت از کارگران در قالب توزیع کالاهای اساسی نمی تواند هزینه های این قشر را در بخش های خدماتی شامل آموزش، مسکن و درمان را پوشش دهد، اظهار داشت: براساس قانون اساسی، تامین نیازهای اصلی مردم و از جمله کارگران جزو وظایف ذاتی حکومت و دولت است و نباید این هزینه ها را به کارفرمایان تحمیل کرد.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: هرچند در شرایط کنونی، افزایش قدرت خرید مردم یک ضرورت است اما نمی توان انتظار داشت که کارفرمایان به تنهایی این خواسته را محقق کنند.
به گزارش ایرنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کا و رفاه اجتماعی سوم مرداد درباره طرح افزایش حقوق و دستمزد کارگران با توجه به نوسان های اخیر نرخ ارز، گفت: به دنبال تثبیت قیمت ها و شیوه هایی برای حمایت از اقشار کم درآمد هستیم اما تجدیدنظر در حقوق و دستمزد کارگران به هیچ عنوان مطرح نیست و کمک به افزایش قدرت خرید کارگران را با شیوه های دیگر دنبال می کنیم. 

ارسال نظر