شناسه خبر : 1135

نماینده مردم زاهدان:

مسئولان در حمایت بخش خصوصی کوشا باشند

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: مشکلات استان به اندازه‌ای است که انتظار می‌رود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بیشتری در این خطه سرمایه‌گذاری کنند و مسئولان نیز در حمایت از آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس در بازدید از شهرک صنعتی زاهدان گفت: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به طور مستمر پیگیر مشکلات مردم، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است.

وی بیان کرد: با توجه به مطالعات منطقه‌ای که در کشور توسط کارشناسان و مسئولان امر انجام می‌شود، امیدواریم صنایعی در این خطه و در مناطقی که مشکلات آبی آن کمتر است، پایه‌گذاری شده و واحدهایی در دل شهرهای شمالی و مرکزی جانمایی‌ و صنایع مشابه پتروشیمی و فولاد در حاشیه دریای عمان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: با وجود قابلیت‌های استان اقدام قابل توجهی توسط مسئولان انجام نشده اما به تازگی توجه دولت به این سمت معطوف شده است و به این نتیجه رسیده‌اند که راه نجات کشور از این خطه می‌گذرد.

نماینده زاهدان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: دو سند راهبردی نیز درباره توسعه سواحل مکران و توسعه محور شرق برای این استان طراحی شده است که در شرایط اقتصاد بدون نفت می‌تواند سبب رشد و بالندگی کشور و استان شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم تلاش می‌کنند در صورت بروز مشکل در قوانین دست و پاگیر این حوزه در کنار مسئولان استان باشند و برای رفع آن تلاش کنند، امیدواریم دولتمردان نیز به این موضوع و این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند و به اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات توجه کنند و آن را به مرحله عملیاتی برسانند تا شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد کشور و استان باشیم.

وی تصریح کرد: دولت هم به این نتیجه رسیده است که باید توجه زیادی به صادرات و چرخه آن شود تا از این طریق صنایع به خوبی حمایت و حفظ شود، از دولتمردان درخواست می‌شود صنایعی را در این استان ایجاد و حمایت کنند که آب کمتری نیاز داشته باشد و بتواند در جذب نیروی بیکار بومی و جذب بازارهای داخلی و خارجی موفق باشد.

 

ارسال نظر