شناسه خبر : 39460

اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد ۴۱ درصدی فروش شیشه ای های بورسی

رشد 41 درصدی فروش شیشه ای های بورسی

شرکت های تولیدکننده محصولات شیشه ای فعال در بازار سرمایه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ ارزش فروش محصولات خود را به ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان رساندند.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، عددی که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 41 درصد افزایش یافته و بهبود عملکرد شرکت ها در بخش فروش را نشان می دهد.

همچنین در همین مدت ارزش فروش صادراتی شیشه ای های بورسی به 595 میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل 20.7 درصد بهبود یافته است.

در جدول زیر ارزش فروش کل و ارزش فروش صادراتی این شرکت ها با دوره 6 ماهه نخست سال 1401 مقایسه شده است

1

طبق اطلاعات مندرج در جدول فوق بیشترین رشد ارزش صادراتی مربوط به شرکت شیشه سازی همدان با نماد «کهمدا» بوده است.

این شرکت توانست با ثبت 178 میلیارد تومان ارزش فروش صادراتی، عملکرد خود را در زمینه صادرات 947 درصد بهبود ببخشد.

نگاهی به حجم فروش و مصرف انرژی شیشه سازان

در جدول زیر حجم فروش کل و صادراتی شیشه سازان فعال در بازار سرمایه آورده شده است.

2

طبق اطلاعات مندرج در این جدول، «کهمدا» توانسته میزان حجم فروش صادراتی خود را به 16 هزار تن برساند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 700 درصد افزایش داشته است.

نماد «کساپا» که تولیدکننده شیشه برای خودرو سازی سایپا است، توانسته حجم تولیدات خود را 2.6 درصد افزایش دهد که این افزایش تولید منجر به رشد 49.4 درصدی در ارزش فروش این شرکت شده است.

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر میزان سود سازی تولیدکنندگان شیشه، میزان دسترسی آنها به سوخت مورد نیاز و همچنین قیمت حامل های انرژی می باشد.

درجداول زیر حجم برق و گاز مصرفی این شرکت ها و بهای پرداختی شرکتهای تولید کننده شیشه فعال در بازار سرمایه با دوره 6 ماهه سال قبل مورد مقایسه قرار گرفته است.

3

4

 

 

 

 

ارسال نظر