شناسه خبر : 38991

۸۷۷ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور شناسایی شد

۸۷۷ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور شناسایی شد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و آسیب شناسی راه‌های کشور ۸۷۷ نقطه حادثه خیز جاده‌ای شناسایی و این عدد به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش از این مراجع متولی راه‌ها همچون پلیس اعداد متفاوتی از نقاط پرحادثه جاده‌ای تا پنج هزار نقطه اعلام کرده بودند که با استفاده از داده‌های علمی سازمان راهداری حدود ۸۷۷ مورد آن مورد تایید نهاد‌های مسوول قرار گرفت.

وی راهداری را سازمانی تخصصی عنوان کرد و با ابراز تردید در دقیق بودن برخی آمار‌ها گفت: از حدود ۱۴ سال قبل پلیس اعلام می‌کند ۶۰ درصد سوانح جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری منتهی به شهر‌ها روی می‌دهد، آیا این عدد نباید تاکنون تغییر کرده باشد و اساسا آیا این‌ها مبنای علمی دارند؟

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز کمبود ناوگان مسافربری خراسان رضوی بویژه در روز‌های اوج سفر مانند اربعین و دهه آخر صفر را ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عنوان کرد.

وی گفت: از شهریور ماه پارسال تاکنون و با طرح تحول بهسازی راه‌ها هزار و ۲۸۰ کیلومتر راه استان بهسازی شده است که بخش عمده آن دالان‌های شریانی نیشابور و سبزوار و مسیر‌های محل تردد کامیون مانند جاده خواف بوده است.

وی اظهار کرد: با رفع مشکل تامین قیر سایر راه‌های اصلی استان خراسان رضوی نیز بهسازی خواهد شد و در مجموع به احداث ۹۹۸ کیلومتر راه در قالب آزاد راه، تعریض جاده، ساخت باند دوم و تبدیل راه فرعی به اصلی نیاز داریم.

 

ارسال نظر