شناسه خبر : 8460

بخشی از مراتع بروجرد تحت پوشش خدمات بیمه‎‎ای قرار گرفت

بخشی از مراتع بروجرد تحت پوشش خدمات بیمه‎‎ای قرار گرفت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۴ هزارو ۷۵ هکتار از مراتع این شهرستان که در اختیار مرتع داران و بهره برداران هستند، تحت پوشش خدمات بیمه‎‎ای قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ثقلینی افزود: مراتعی که تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در صورت حریق و خشکسالی و دیگر حوادث مورد حمایت هستند.

وی اظهار داشت: این مقدار مرتع با هدف حفظ و احیای از مراتع شهرستان قرق و از ورود دام به این مراتع جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: برای حفظ و اصلاح و توسعه مراتع مدیریت چرا در ۹۶ هزار هکتار از مراتع شهرستان اجرا شده است.

ثقلینی اضافه کرد: همچنین با هدف حفظ و اصلاح و توسعه مراتع ۱۶۵ هکتار از مراتع شهرستان بروجرد با اجرای عملیات کوپه کاری و بذر پاشی احیا شد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی و مراتع شهرستان نیز از اعتبارات صندوق توسعه ملی با اجرای عملیات های کوپه کاری و بذر پاشی احیا و اصلاح شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد یادآور شد: همچنین در سال جاری مراتع راکد به مساحت ۵۶ هکتار احیا شده است.

ثقلینی گفت: نظارت کارگاهی بر اجرای طرح های مرتع داری به مساحت یک هزارو ۳۶۱ هکتار در روستاهای شب ماه، جوجه حیدر و نل فاضل سفلی در بروجرد انجام شد.

شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی است.

ارسال نظر