شناسه خبر : 6982

هشت میلیون راس دام سبک عشایر تا پایان سال ۹۸ بیمه می‌شود

هشت میلیون راس  دام سبک عشایر تا پایان سال ۹۸ بیمه می‌شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اجباری شدن بیمه دام با هدف تامین امنیت شغلی، گفت: ۲۵ درصد دام سبک عشایر یعنی حدود هشت میلیون راس تا پایان یال ۹۸ بیمه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین، کرمعلی قندالی در دامغان، افزود: عشایر کشور در مجموع، سالانه ۶ میلیون تن در مباحث مختلف تولیدات دارند که نسبت به جمعیت ۱.۸ درصدی در کشور، این میزان تولید حدود سه برابر جمعیت تولید بخش عشایری است.

وی خاطر نشان کرد: عشایر با تولید سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز، ۲۵ درصد از نیاز سالانه گوشت قرمز کشور را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشتر تولیدات عشایر در زمینه تولید مواد پروتیینی و لبنی است، اما در حوزه صنایع دستی نیز، حدود ۳۵ درصد تولید کل کشور متعلق به عشایر است.

قندالی تصریح کرد: با توجه به اینکه، ۳۲ میلیون هکتار از بهترین مراتع کشور و حدود ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر قلمرو عشایر است، عشایر در حوزه تولید محصولات کشاورزی نیز نقش به سزایی دارند.

وی اضافه کرد: بحث زنجیره تولید گوشت قرمز به عنوان یک طرح دائمی و مستند به قانون در عشایر اجرا می‌شود که منابع آن از محل یک درصد ورودی به صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

قندالی گفت: سالانه بین سه تا چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت یکساله به صورت سرمایه در گردش در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

طرح زنجیره‌ای دام در بین عشایر اجرا می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور افزود: در اجرای طرح زنجیره‌ای دام برای عشایر، قبل از تولید با انتخاب بهترین نژاد، در حین تولید با اصلاح روش تغذیه و سلامت دام و بعد از تولید در بحث فروش در بازار فعالیت می‌کنیم.

قندالی اظهار داشت: در اصلاح روش تغذیه در کل کشور، ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی تولید کنسانتره را داریم که این کارگاه‌ها سالانه کنسانتره تولیدی خود را به صورت علمی در اختیار عشایر قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در راستای تأمین امنیت شغلی، بیمه دام در بین عشایر اجباری شده است که طبق افق پیش رو، تا پایان سال ۹٨ حداقل ۲۵ درصد از دام سبک متعلق به عشایر به میزان هشت میلیون واحد دامی باید بیمه شود.

ارسال نظر