شناسه خبر : 6572

۵۸۰۴همپوشانی بیمه‌ای استان مرکزی حذف شد

۵۸۰۴همپوشانی بیمه‌ای استان مرکزی حذف شد

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: پنج هزار و ۸۰۴همپوشانی بیمه ای از آغاز این طرح توسط بیمه سلامت استان حذف شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا جیریایی افزود: پنج هزار و ۴۲۸ همپوشانی بیمه‌ای با تأمین اجتماعی و ۶۷۱ مورد با بیمه نیروهای مسلح بود که توسط اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی باطل شد.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۱۲۳ همپوشانی ساماندهی شده شامل چهار هزار و ۷۵۱ مورد با سازمان تأمین اجتماعی و ۳۷۲ موردد با بیمه نیروهای مسلح بود که در سال گذشته صورت گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۶۷۷ مورد این همپوشانی‌ها نیز در فروردین و اردیبهشت امسال رفع شده است.

جیریایی گفت: رفع همپوشانی بیمه‌ای از طریق استعلام کد ملی در سامانه بانک اطلاعاتی بیمه ایرانیان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح رفع همپوشانی بیمه‌ای با هدف افزایش خدمت رسانی و مطلوب‌تر به افراد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت و صندوق‌های بیمه‌ای کشور و استان و در راستای حذف افرادی که از ۲ تا سه بیمه بهره مند هستند از سال قبل اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: ۵۶۳ هزار نفر معادل ۴۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت استان قرار دارند و خدمات درمانی مؤسسه‌های طرف قرارداد این سازمان بهره مند می‌شوند.

جیریایی افزود: ۳۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر این افراد تحت پوشش صندوق روستایی و عشایری هستند و از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده خدمات درمانی سطوح یک، ۲ و سه را بهره مند می‌شوند.

وی گفت: ۸۷ هزار نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، ۳۲ هزار و ۵۰۳ نفر سایر اقشار، پنج هزار و ۶۸۹ نفر صندوق ایرانیان و بقیه تحت پوشش صندوق بیمه همگانی این اداره کل قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۳ نفر از اتباع استان مرکزی نیز بر اساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت با دفتر اتباع وزارت کشور از خدمات بیمه‌ای و درمانی مؤسسه‌های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان استفاده می‌کنند.

جیریایی افزود: ۷۳۰ مؤسسه طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی وظیفه خدمت رسانی و ارائه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش این اداره کل را برعهده دارند.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

ارسال نظر