قیمت، نرخ‌دهی و خرید اینترنتی بیمه بدنه ایران

قیمت، نرخ‌دهی و خرید اینترنتی بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه است که خاطر مالکان خودرو را از سرقت، تصادف و دیگر خسارت‌های وارده به خودرو آسوده می‌کند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام بیمه ازکی، بیمه بدنه شرکت بیمه ایران یکی از پوشش‌های ضروری بیمه‌ای برای مالکان خودرو است و با توجه به افزایش قیمت خودرو می‌تواند در صورت بروز سرقت یا تصادف و دیگر خسارت‌ها عصای دست مالکان خودرو باشد.

بیمه بدنه ایران

اولین شرکت بیمه‌ای که در ایران تأسیس شد، شرکت بیمه ایران بود که حدود ۸۴ سال از تأسیس آن می‌گذرد. بیمه ایران در زمینه انواع رشته‌های بیمه‌ای از جمله بیمه بدنه فعالیت می‌کند و در این بیمه پرفروش‌ترین شرکت بیمه است. علت اصلی اعتماد زیاد مردم به بیمه ایران را می‌توان قدیمی بودن و دولتی بودن آن عنوان کرد.

بیمه بدنه چیست

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های مربوط به خودرو است که برخلاف بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری محسوب نمی‌شود اما داشتن آن برای هر خودرویی مهم و ضروری است. در بیمه بدنه خسارت‌های مالی که به خودروی بیمه‎گذار وارد می‌شود، جبران خواهد شد.

پوشش‌های بیمه بدنه ایران

به‌صورت کلی پوشش‌های بیمه بدنه شامل دو دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی است که پوشش‌های اصلی جزوی از بیمه‌نامه است اما برای استفاده از پوشش‌های اضافی باید هزینه هر کدام را پرداخت کرد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ایران شامل حادثه یا تصادف، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی خودرو است. این پوشش‌ها در تمامی شرکت‌های بیمه یکسان است اما در پوشش‌های اضافی بیمه بدنه شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت‌هایی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال بیمه ایران تنها شرکت بیمه است که پوشش کشیدن میخ و خط و خش را ارائه می‌دهد.

سایر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ایران هم شامل خسارت‌های ناشی از سیل، طوفان، پاشیده شدن اسید و مواد شیمیایی، شکست شیشه، نوسانات قیمت و… است.

محاسبه بیمه بدنه ایران

محاسبه بیمه بدنه برخلاف محاسبه بیمه شخص ثالث فرمول مشخص و معینی ندارد و نمی‌توان برای همه خودروها یک قیمت واحد بیان کرد. دلیل این تفاوت قیمت هم این است که قیمت بیمه بدنه بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که مهم‌ترین آن نوع خودرو، سال ساخت خودرو و پوشش‌های انتخابی است.

محاسبه بیمه بدنه ایران هم بر اساس همین عوامل مشخص می‌شود و در خودروهای مختلف متفاوت است.

قیمت بیمه بدنه ایران

همان‌طور که گفتیم قیمت بیمه بدنه برخلاف قیمت بیمه شخص ثالث، در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است. قیمت بیمه بدنه ایران هم به شرایط بیمه‌نامه، نوع خودرو و تخفیف‌های این شرکت بیمه بستگی دارد.

شما می‌توانید برای دریافت قیمت بیمه بدنه ایران به سایت ازکی مراجعه کنید و بر اساس اطلاعات وارد کرده از خودرو، قیمت بیمه خود را مشاهده کنید. به‌عنوان‌مثال قیمت بیمه بدنه ایران با پوشش‌های اصلی و برای یک خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ که در سال ۱۳۹۷ تولید شده، ۹۵۶.۰۰۰ تومان است.

تخفیف بیمه بدنه ایران

به‌صورت کلی در بیمه بدنه تخفیف‌های زیادی برای کاهش قیمت بیمه‌نامه وجود دارد که این تخفیف‌ها در شرکت‌های مختلف یکسان نیست و همین موضوع یکی از دلایل اصلی تفاوت قیمت بیمه بدنه است. البته یک تخفیف مشترک در تمام شرکت‌ها وجود دارد به نام تخفیف عدم خسارت. این تخفیف به معنی تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه‌نامه بدنه است و با هر سال عدم استفاده، این تخفیف افزایش پیدا می‌کند.

به جز تخفیف عدم خسارت، سایر تخفیف‌های بیمه بدنه ایران شامل تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف ویژه ایثارگران و هیئت علمی، تخفیف گروهی بیمه بدنه و تخفیف پرداخت نقدی حق بیمه است.

استعلام و نرخ دهی بیمه بدنه ایران

اگر قبل از خرید بیمه بدنه ایران به دنبال استعلام قیمت و مقایسه نرخ بیمه بدنه شرکت‌های بیمه هستید، یک روش بسیار سریع و آسان برای شما وجود دارد. به این صورت که دیگر نیازی نیست برای دریافت قیمت به شعب یا نمایندگی‌های بیمه ایران مراجعه کنید و می‌توانید از طریق کامپیوتر و یا گوشی موبایل خود این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهید. در این روش شما باید به سایت ازکی وارد شوید و مشخصات خودروی خود را وارد کنید تا قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف از جمله بیمه ایران برای شما نشان داده شود.

دریافت خسارت بیمه بدنه ایران

برای دریافت خسارت بیمه بدنه ایران، بیمه‎گذار و مالک خودرو باید به همراه مدارک زیر به بیمه ایران مراجعه کنند. مدارکی شامل:

- اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه خودرو

- اصل و کپی بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو

- گزارش مقامات انتظامی (کروکی)

- اصل و کپی گواهینامه راننده

- اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گذار و راننده

- اصل و کپی شناسنامه مالکیت خودرو

- اصل فاکتور هزینه‌های حمل و نجات وسیله نقلیه در صورت غیر قابل حرکت بودن

- اصل فاکتور رسمی لوازم و قطعات تعویضی با نظر کارشناس بیمه و تأیید سلامت خودرو

- بعد از بررسی مدارک توسط واحد خسارت بیمه بدنه ایران و تعیین میزان خسارت، می‌توانید به بخش صدور چک مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت کنید.

خرید اینترنتی بیمه بدنه ایران

همان‌طور که گفتیم در حال حاضر استعلام قیمت و نرخ دهی بیمه بدنه شرکت‌های مختلف بیمه به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت ازکی انجام می‌شود تا متقاضیان بیمه دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف وقت و انرژی نداشته باشند؛ اما خدمات بیمه‌ای ازکی تنها به استعلام و مقایسه قیمت محدود نمی‌شود و شما می‌توانید تمام مراحل خرید انواع بیمه از جمله بیمه بدنه را به شکل آنلاین انجام دهید. به این صورت که شما با وارد کردن مشخصات خودروی خود و پس از مشاهده و مقایسه قیمت بیمه بدنه، می‌توانید با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید.

مراحل خرید بیمه بدنه ایران از azki.com به سادگی انجام می‌شود و در این روش امکان پرداخت حق بیمه به‌صورت آنلاین و یا در محل وجود دارد. پس از پایان مراحل خرید، بیمه‌نامه شما به سرعت صادر می‌شود و به‌صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال می‌شود.

همچنین شما می‌توانید بیمه بدنه را علاوه بر بیمه ایران، از تمامی شرکت‌های بیمه مثل بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه آسیا، بیمه پاسارگاد و … خریداری کنید.

ارسال نظر