شناسه خبر : 6342

مدیران شرکت‌های تولیدی مشمول دریافت خدمات بیمه شدند

مدیران شرکت‌های تولیدی مشمول دریافت خدمات بیمه شدند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اراک گفت:مدیران شرکت‌های تولیدی و صنعتی که عضو هیات مدیره شرکت نیستند مشمول دریافت خدمات بیمه شدند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، «منوچهر توسطی» روز شنبه در نشست فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، افزود: مدیران شرکت‌هایی که عضو هیأت مدیره نیستند می‌توانند از خدمات بیمه‌ای شامل بیمه بیکاری و درمانی تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: بازرسی تأمین اجتماعی از واحدهای تولیدی و صنعتی باید در یک سال گذشته انجام شود و در صورت وجود شکایت کارگران، گردش بازرسی فعالان اقتصادی صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۰ درصد از کارگران ساختمانی استان بیمه هستند و حق بیمه آنان را کارفرمایان و بخش خصوصی پرداخت می‌کند.

«جمشید زند» افزود: ۸۰ درصد کارگرانی که در استان مشمول بیمه شده‌اند مستحق دریافت خدمات بیمه‌ای نیستند و این مهم خیانت به نظام بیمه‌ای کشور است.

وی اظهار داشت: شیوه بیمه کارگران ساختمانی در شرایطی ایجاد شد که به تأمین اجتماعی و کارفرما آسیب وارد کرده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: باید برای حل این معضل حق بیمه کارگران ساختمانی به تأمین اجتماعی واریز نشود و این حق بیمه توسط کارفرما عملیاتی شود.

بررسی درخواست اعمال مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص حسابرسی و بازرسی تأمین اجتماعی، بررسی اجرا نشدن تفاهم نامه قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و ارائه پیشنهاد گردآوری شده برای اصلاح لایحه مالیات برارزش افزوده از دیگر دستور جلسه نشت شورای گفت گوی دولت با بخش خصوصی بود.

۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر