شناسه خبر : 6265

خانواده‌های زندانیان زیر پوشش کمیته امداد امام از خدمات بیمه اجتماعی برخوردار می‌شوند

خانواده‌های زندانیان زیر پوشش کمیته امداد امام از خدمات بیمه اجتماعی برخوردار می‌شوند

حدود ۱۲۰خانواده زندانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی مهاباد هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از صدا و سیما، رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان  مهاباد گفت: هم اکنون ۱۱۹ خانواده زندانی جرایم غیر عمد زیر پوشش این نهاد قرار دارند و انواع خدمات رفاهی، آموزشی و مشاوره ای دریافت می کنند.

حسین خضری افزود: نگهداشت خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد با هدف پیشگیری از آسیب های احتمالی وارده به آنان و کمک به بهبود وضع معیشتی و ارائه خدمات مددکاری به خانواده زندانیان انجام می‌شود.

خضری گفت: خانواده های زندانیان زیر پوشش کمیته امداد امام از خدماتی مانند مستمری، پیگیری امور قضایی و مراحل دادرسی، بیمه اجتماعی و درمانی، وام اشتغال و کارگشایی برخوردار می‌شوند.

وی، با بیان اینکه پرداخت مستمری به خانواده های زندانیان به تعداد خانوار بستگی دارد، افزود: باتوجه به وضعیت معیشتی خانواده های زندانیان، حمایت از آنان در کاهش جرم و پیشگیری از بزهکاری مؤثر است و در این خصوص جدیت، تعامل و همکاری بیشتر با نهادهای مسئول می تواند کمک زیادی به آنان بکند. ​​

رئیس کمیتهامداد امام خمینی شهرستان  در خصوص خدمات در نظر گرفته شده برای سرپرستان این خانوارها نیز اضافه کرد: با آزاد شدن آنان پس از گذراندن دوران محکومیت، با اهدای تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال این قشر آسیب پذیر فراهم می شود.

ارسال نظر