شناسه خبر : 6172

شرکت‌های بیمه‌ای درمان ناباروری را خدمتی لوکس می‌دانند

شرکت‌های بیمه‌ای درمان ناباروری را خدمتی  لوکس می‌دانند

رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، گفت: اگر بتوان از ۳میلیون زوج نابارور در کشور حمایت کرد، می‌توان امیدوار بود که حداقل ۵تا ۶میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با اشاره به نگرانی‌هایی که بابت پیر شدن جمعیت کشور وجود دارد، افزود: این موضوع باعث شده نگاه به حوزه ناباروری، متفاوت از قبل شود. البته نکته مهم در این بین، نقش بیمه‌ها در حمایت از هزینه‌های درمان ناباروری است که هنوز معتقدند درمان ناباروری، یک درمان لوکس است.

محمدرضا صادقی گفت: به رغم اینکه هزینه‌های درمان ناباروری در ایران، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌ها در خارج از کشور است، اما همین هزینه‌ها نیز برای زوجین نابارور در کشور، بسیار گران است. زیرا، درمان ناباروری، مستلزم تکرار کارهای درمانی است و همین مسئله موجب افزایش هزینه‌های زوجین نابارور می‌شود.

وی، با اشاره به محدود بودن منابع دولت در حوزه سلامت، افزود: در همه جای دنیا، بیمه‌ها در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند، اما در ایران با توجه به اینکه سرانه بیمه محدود است و از طرفی، هزینه‌های درمان ناباروری سنگین است، برای بیمه‌ها صرفه اقتصادی ندارد که در این حوزه ورود کنند.

ارسال نظر