بیمه پناهگاهی امن برای خسارت دیدگان از سیل می‌سازد

بیمه پناهگاهی امن برای خسارت دیدگان از سیل می‌سازد

در پی سیلاب‌های اخیر، شرکت‌های بیمه کشور با پرداخت خسارت و ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به یاری سیل‌زدگان شتافتند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت‌های بیمه کشور در صف مقدم جبران خسارات سوانح طبیعی هستند و در سیل اخیر نیز با پرداخت خسارت و ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به یاری سیل‌زدگان شتافتند که بخشی از این اقدامات در این گزارش منعکس شده است.

بیمه سامان

بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بیمه سامان، این شرکت تاکنون خسارت‌های ارزیابی‌شده ناشی از سیل در دو استان گلستان و فارس را در کمترین زمان ممکن پرداخت کرده است. پس از تثبیت شرایط ناشی از وقوع سیل در این دو استان، کارشناسان بیمه سامان ارزیابی خسارات اعلام‌شده از سوی بیمه‌گذاران را آغاز کردند. تاکنون خسارت‌های اعلام‌شده در استان گلستان و در شهر شیراز که تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی شرکت بیمه سامان بوده و در سیل اخیر دچار حادثه شده بودند، توسط کارشناسان شرکت بازدید شده‌اند. خسارت واردشده به این موارد ارزیابی‌شده و در اسرع وقت به بیمه‌گذاران پرداخت شد. سایر موارد خسارت اعلام‌شده از سوی بیمه‌گذاران شرکت بیمه سامان نیز، بررسی و ارزیابی خواهد شد.

همچنین پس از وقوع سیل در برخی نقاط کشور، شرکت بیمه سامان ضمن ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان از این واقعه تلخ، آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران بیمه‌های بدنه اتومبیل که دارای پوشش بلایای طبیعی هستند، اعلام کرد.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه سامان در این باره گفت: کارشناسان فنی شرکت برای پاسخگویی و نیز ارزیابی خسارات وارده به محض اعلام حادثه از سوی بیمه‌گذاران آمادگی کامل دارند.

به گفته محمد اباذریان، همه شعب شرکت بیمه سامان در مراکز استان‌ها به عنوان مرکز اعلام خسارت و تشکیل پرونده برای بیمه‌گذاران تعیین شده‌اند تا با هماهنگی آن‌ها، اقدامات لازم به منظور تسریع در پرداخت خسارت زیان‌دیدگان صورت پذیرد.

بیمه تجارت نو

بنا به اعلام شرکت بیمه تجارت نو، این شرکت نیز در مناطق آسیب‌دیده سیل‌های اخیر کشورحضور یافته و طبق قرارداد منعقده با کمیته امام امداد خمینی (ره)، کلیه تعهدات بیمه‌ای و اجتماعی خود در قبال مددجویان خسارت‌دیده را ایفا خواهد کرد.

با توجه به اهمیت بیمه‌گذار و با نگاه اعتقادی و کمک‌رسانی به مددجویان کمیته امداد، مدیرعامل بیمه تجارت نو از نخستین ساعات بروز حادثه در مناطق سیل‌زده حضور یافته و در جریان این بازدید، اصل خدمت‌گزاری به مددجویان بالاخص اقشار آسیب‌دیده از حادثه اخیر، حفظ شأن والای انسانی و به خصوص وضعیت معاش آن‌ها را مورد اهمیت ویژه قرارداد. از آنجا که بر اثر سیلاب‌های اخیر کسب‌وکار، مزارع و باغات مددجویان تحت تأثیر قرارگرفته، وی بر تسریع انجام تعهدات و امدادرسانی در این مناطق تاکید مؤکد داشت.

بیمه تجارت نو، توفیق خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور را با بهره‌مندی از مزیت خدمات آنلاین در اختیار داشته و در این راستا با سرعت عمل برگرفته از تخصص تیم‌های ارزیاب خسارت، برنامه‌ریزی‌های مدیران ارشد شرکت و بستر خدمات آنلاین، موفق به اجرای تعهدات در کوتاه‌ترین زمان و پیشگام از سایر شرکت‌های بیمه‌ای در این قرارداد شده است.

وفق برنامه‌های ابلاغی از سوی مدیرعامل؛ تیم‌های ارزیاب خسارت با نظارت و رهبری مستقیم معاونان و مدیران ارشد بیمه تجارت نو، ضمن امدادرسانی به آسیب دیدگان در شهرستان‌های خسارت‌دیده، اجرای کلیه تعهدات مربوط به قرارداد کمیته امداد را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رهنمودهای مدیرعامل برای مدیریت هرچه بهتر ارزیابی و پرداخت خسارت‌های سیل در دو حوزه تبیین شد:

۱. تاکید بر تسریع امدادرسانی و پرداخت خسارت‌های وارده به منظور آرامش خاطر آسیب دیدگان و کاهش تالماتروحی و روانی ایشان.

۲. عرضه خدمات بیمه‌ای به متقاضیان پوشش‌های بیمه‌ای.

نورالله‌ی، ضمن قدردانی از تلاش معاونان مدیرعامل، مدیران ستادی و همکاران شعب بیمه تجارت نو، به آسیب‌دیدگان و مددجویان در سراسر کشور اطمینان خاطر داد با توجه به تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اندیشیده شده و نگاه حمایتی بیمه مرکزی ج. ا. ا، سندیکای بیمه گران، هماهنگی با مدیران ارشد بیمه مرکزی و قرارداد اتکایی موجود با سایر بیمه گران اتکایی و به خصوص توانگری مالی شرکت بیمه تجارت نو، خللی در پرداخت خسارات به وجود نخواهد آمد.

بیمه ما

بیمه ما ضمن تسلیت به بازماندگان متوفیان سیل اخیر در استان‌های کشور و ابزار همدردی با هموطنان، آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، پس از وقوع سیل در تعدادی از استان‌های کشور، رؤسای شعب و کارشناسان فنی بیمه «ما» ضمن حضور در مناطق آسیب‌دیده، آماده پاسخگویی و ارزیابی پس از اعلام خسارت ناشی از این حادثه می‌باشند.

حجت بهاری‌فر، مدیرعامل بیمه «ما» ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته پرداخت خسارت در بیمه «ما» گفت: شعب شرکت بیمه «ما» در سراسر کشور به عنوان مرکز اعلام خسارت و تشکیل پرونده برای بیمه‌شدگان تعیین‌شده تا با هماهنگی این مراکز اقدامات لازم برای تسریع در پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، پس از ارزیابی و برآورد خسارت ناشی از سیل، چک خسارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بیمه «ما» خاطرنشان کرد: برای بقیه زیان‌دیدگان احتمالی که فرصت اعلام خسارت نداشته‌اند به منظور مراجعه آنان به شعب کشیک، اطلاع‌رسانی شده است.

بیمه «ما» در راستای ایفای تعهدات خود به عنوان حامی بیمه‌گذاران و جلب رضایت مشتریان خود، در طول هفت سال فعالیت پرداخت خسارت به‌موقع را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

بیمه آتیه سازان حافظ

به گزارش روابط عمومی شرکت آتیه سازان حافظ، مهدی ریاحی‌فر، مدیرعامل این شرکت به دنبال وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با مردم استان‌های سیل‌زده اظهارداشت: حادثه خسارت‌بار سیل در آغاز سال نو که در برخی استان‌ها منجر به جان باختن و مصدوم شدن عده‌ای از هموطنان عزیز و همچنین خسارات فراوان شد، موجب اندوهی عمیق برای عموم مردم خصوصاً شرکت بیمه آتیه سازان حافظ شد.

ریاحی‌فر، در ادامه با تاکید بر انسجام همگانی برای امداد و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل و جبران خسارات وارده به آن‌ها، ضمن تشکر از تلاش برخی مدیران استانی در راستای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان گفت: این شرکت برای تسلی خاطر مردم آسیب‌دیده و همچنین کمک به مناطق سیل‌زده آمادگی دارد از کلیه امکانات و ظرفیت‌های خود برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ ابراز امیدواری کرد: در کنار حمایت و تلاش‌های مردمی و جامعه بیمه‌ای کشور در ایام نوروز هر چه سریع‌تر شاهد مرتفع شدن مشکلات سیل‌زدگان باشیم.

وی از کارشناسان استان‌ها خواست گزارش تکمیلی فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته خود را در زمینه کمک و امداد به حادثه‌دیدگان سیل اخیر و همچنین مسافران نوروزی در اختیار این شرکت قرار دهند.

بیمه ایران معین

بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بیمه ایران معین، این شرکت نیز در پی سیلاب‌های اخیر به واحدهای ارزیابی و پرداخت خسارت خود دستور داد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به پرداخت خسارت به ذینفعان و خسارت‌دیدگان انجام وظیفه کنند.

همچنین شرکت بیمه ایران معین با اهدای اقلام مورد نیاز به سیل‌زدگان گلستانی که با حضور میدانی آقای زاهدنیا، عضو هیأت مدیره بیمه ایران معین و توزیع اقلام اهدایی شرکت در بین سیل‌زدگان روستاهای استان گلستان همراه بود، گامی کوچک در تسکین آلام هموطنان سیل‌زده برداشت.

بیمه ایران

بنا به اعلام روابط عمومی بیمه ایران، کارکنان و نمایندگان بیمه ایران به منظور کمک به سیل‌زدگان اقدام به خرید چادر برای اسکان ۳۵۰۰ نفر از سیل‌زدگان کرده و این چادرها را به مناطق حادثه‌دیده ارسال کردند. این کمک‌های نقدی از محل اختصاص بخشی از حقوق کارمندان بیمه ایران و صرفه‌جویی در تبلیغات شرکت بیمه ایران جمع‌آوری شد تا با استقرار حادثه‌دیدگان در این چادرها کمک هرچند ناچیزی به آنان صورت گرفته باشد.

بیمه مرکزی

بنا به اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران کارکنان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای تاکنون علاوه بر انجام وظایف اداری و تعهدی در قبال بیمه‌گذاران خود، در راستای وظیفه انسان دوستانه با اختصاص بخشی از حقوق خود، به یاری زلزله‌زدگان شتافتند.

بر اساس این گزارش همکاران بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه از یک تا ۵ روز از حقوق فروردین‌ماه خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند. در همین راستا کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران مقدمات تهیه ۳،۰۰۰ چادر برای اسکان مردم را فراهم کرده و کارکنان شرکت بیمه آسیا نیز تاکنون مبلغ ۱,۰۰۰ میلیون ریال اقلام غذایی و بهداشتی تهیه و برای سیل‌زدگان ارسال کرده‌اند…، شرکت بیمه البرز و ما نیز با ارسال اقلام بهداشتی و غذایی در این امر مشارکت داشته است. برخی از شرکت‌های بیمه‌ای مانند پارسیان، ایران و… بخشی از هزینه تبلیغاتی خود را نیز به سیل‌زدگان اختصاص داده‌اند، بیمه رازی و تعدادی از شرکت‌های دیگر نیز مقدمات لازم برای اختصاص بودجه توسط شعبات و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای استان‌های سیل‌زده را فراهم کرده‌اند ضمن آن که بیمه پاسارگاد اقداماتی را برای تهیه و ارسال لوازم خانگی نو و کارکرده به این مناطق انجام داده است.

بیمه کوثر

بنا به اعلام روابط عمومی بیمه کوثر، مدیرعامل شرکت در دیدار با آسیب‌دیدگان و ضمن دلجویی از آنان، از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل موجود قرار گرفت و خاطرنشان کرد: رویکرد بیمه کوثر تسریع در پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان حادثه دیده است.

وی افزایش سرعت در ارائه خدمات به ساکنان مناطق حادثه‌دیده را در دستور کار قرارداد و گفت: پس از تشکیل و تکمیل پرونده و نیز تهیه گزارش گروه‌های ارزیاب، خسارت حادثه‌دیدگان در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

بیمه سرمد

بنا به اعلام روابط عمومی بیمه سرمد، مدیرعامل بیمه سرمد بر لزوم تسریع در ارزیابی و پرداخت خسارت هموطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر در سراسر کشور تاکید کرد.

مهدی مهدوی، مدیرعامل بیمه سرمد که در جمع معاونان، مدیران و اعضای گروه ویژه ارزیابی و پرداخت خسارت سیل استان گلستان سخن می‌گفت، ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان حادثه سیل این استان و استان فارس گفت: بیمه سرمد بلافاصله پس از وقوع حادثه با تشکیل تیمی ویژه نسبت به شناسایی و تعیین وضعیت واحدهای تحت پوشش این شرکت اقدام کرد. همچنین مدیران استان‌های گلستان و مازندران بیمه سرمد به همراه وزیر امور اقتصادی و دارایی، از مناطق سیل‌زده و ساکنان خسارت‌دیده شهرهای استان گلستان بازدید کردند. در این بازدید، ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای پرداخت خسارت سیل‌زدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام شد پیش‌بینی‌های لازم برای تشکیل گروه ویژه ارزیابی و تعیین خسارت واحدهای تحت پوشش این شرکت صورت گرفته و خسارت‌های وارده به هموطنان سیل‌زده در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

مهدی حیدرپور، مدیر استان مازندران و کامبیز قنبری، مدیر استان گلستان بیمه سرمد به اتفاق فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، با حضور در ستاد بحران استانداری استان گلستان از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مطلع شدند، ضمن اینکه مدیران بیمه سرمد در دیدار با هموطنان آسیب‌دیده تاکید کردند بیمه سرمد تمام تلاش خود را برای پرداخت سریع خسارت به آسیب‌دیدگان به کار خواهد بست.

همچنین بیمه سرمد در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود، نسبت به پخت و ارسال غذای گرم به هموطنان محصور در حادثه سیل استان گلستان، اقدام کرد.

ارسال نظر