شناسه خبر : 5837

نرخ خدمات بیمه‌ای ارتباط تنگاتنگی با ضریب تخلفات و حجم خسارات دارد

نرخ خدمات بیمه‌ای ارتباط تنگاتنگی با ضریب تخلفات و حجم خسارات دارد

تعامل صنعت بیمه و پلیس به افزایش ضریب اعتمادسازی در جامعه منتهی خواهد شد که تحقق این امر در گرو تبادل اطلاعات بین این دو نهاد است.

به گزارش چابک آنلاین ، غلامرضا سلیمانی در نشست مشترک با سردار محمدرضا مهماندار - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - و هیات همراه با اعلام این مطلب افزود: بالارفتن هزینه تخلف در جامعه، زمینه ساز نهادینه سازی فرهنگ است و می‌توانیم با افزایش نظارت هوشمندانه و برخط از حجم تخلفات و تقلبات در حوزه‌های گوناگون نظیر راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه بکاهیم.

رییس کل بیمه مرکزی عملکرد پلیس را در کاهش خسارات مالی و جانی، چشمگیر توصیف کرد و با تاکید بر ادامه این روند و استفاده بیشتر از فن آوری‌های نوین، تصریح کرد: تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های مرتبط باید کامل، گسترده و برخط باشد که این امر در گرو اجرای دقیق و سریع تفاهم نامه‌ها و قوانین است.

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: نرخ خدمات بیمه‌ای ارتباط تنگاتنگی با ضریب تخلفات و حجم خسارات دارد و امیدواریم با کاهش سطح تلفات و پایین آمدن حجم خسارت‌ها، آرامش بیشتری در جامعه حکفرما شود.

در این دیدار سردار محمدرضا مهماندار نیز با قدردانی از تلاش‌های سلیمانی در دوره تصدی ریاست کلی بیمه مرکزی و ابراز امیدواری برای ادامه این روند، نسبت به ضرورت تقویت روابط پلیس و صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نرم افزارهای قابل قبولی را در اختیار دارد که در صورت ایجاد فضای تعامل بیشتر با سامانه سنهاب بیمه مرکزی می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مهماندار افزود: پلیس برای کاهش تخلفات و تلفات از تمامی راهکارهای ممکن استفاده می‌کند و صنعت بیمه یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

وی در پایان از تدوین "طرح تبادل اطلاعات بین پلیس و صنعت بیمه" خبر داد و اظهارداشت که این طرح برای عملیاتی شدن مدل‌های اجرایی، تقسیم وظایف و ماموریت‌ها و موارد دیگر در مجموعه نیروی انتظامی در دست بررسی است.

ارسال نظر