شناسه خبر : 5750

کارفرمایان در مناطق سیل زده لیست حق بیمه را بدون وجه ارائه دهند

کارفرمایان در مناطق سیل زده لیست حق بیمه را بدون وجه ارائه دهند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: هیچ کدام از مراکز درمانی تأمین اجتماعی در مناطق سیل زده تعطیل نشده است و کارفرمایان هم می‌توانند لیست حق بیمه را بدون پرداخت وجه ارائه دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، محمدرضا جعفریان ، درباره ارائه خدمات در استان‌های سیل‌زده توسط تامین اجتماعی اظهار داشت: تمامی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان‌های آسیب‌دیده در آماده‌باش کامل هستند. 

وی افزود: تنها مرکز درمانی پلدختر در روزهای آغاز سیل به دلیل اینکه در مسیر قرار داشت طبقه اول آن مملو از گل و لای شده بود و بلااستفاده بود که با همکاری همکاران استانی گل و لای آن تخلیه و در حال حاضر این درمانگاه به صورت دو شیفته فعالیت می‌کند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: هیچگونه تعطیلی مراکز درمان را در استان‌های سیل‌زده نداشته‌ایم و همکاران در این مراکز درمانی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: در راستای حمایت از کارفرمایان در مناطق سیل زده براساس قوانین موجود سازمان لیست‌های بیمه را بدون وجه دریافت می‌کند و این کارفرمایان نیز شامل بخشودگی جرائم می‌شوند و تمهیداتی براساس قانون برای این کارفرمایان که در استان‌های سیل‌زده قرار دارند اتخاذ شده است. 

جعفریان گفت: پرسنل سازمان تامین اجتماعی با رضایت خودشان مبالغ مختلفی را برای کمک به سیل‌زدگان در نظر گرفتند که این ماه از حسابشان کسر و به حساب سیل‌زدگان واریز می‌شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال احضار در حال بررسی هستیم که چه تعداد از بیمه شدگان و مستمری‌بگیران خسارت‌هایی به دلیل سیل دیده‌اند و کمک‌هایی از سوی تامین اجتماعی انجام می‌شود. 

وی گفت‌: در حال حاضر تعداد همکارانی که در سیل آسیب دیده‌اند مشخص شده است ولی هنوز نتوانستیم به دلیل وسعت حادثه در استان‌های مختلف تعداد مستمری‌بگیران را مشخص کنیم. 

جعفریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شعباتی که پرونده‌های بیمه‌شدگان در ‌آنجا موجود است نیز آسیب دیده است گفت: در حال حاضر اکثر پرونده‌های بیمه شدگان الکترونیکی شده است؛ بنابراین شعبات ما آنچنان آسیب ندیده است و اداره‌ای که خسارت جدید دیده باشد نداریم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر به مدیران استانی این اختیار داده شده که لیست‌های بیمه‌ای را بدون وجه از کارفرمایان دریافت کنند و پیگیری وصول مطالبات در استان‌های سیل‌زده متوقف شده است و جریمه‌ای نیز به کارفرمایان در استان‌های اسیب دیده و سیل‌زده تعلق نمی‌گیرد.

ارسال نظر