شناسه خبر : 5740

معاون محیط زیست انسانی مطرح کرد؛

جای خالی بیمه سیل در کشور

جای خالی بیمه سیل در کشور

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: در مشهد رودخانه‌ای به مدت ۵۰ سال توسط وزارت نیرو به شهرداری اجاره داده می‌شود و شهرداری‌ها ضمن حفظ رودخانه‌ها، از آن کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، مسعود تجریشی در دومین نشست کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع مدیریت بحران که با حضور رئیس سازمان هواشناسی و اکبر نصراللهی استاد مدیریت بحران و رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: شاید دست اندازی‌های انسانی باعث وقوع مخاطرات طبیعی از جمله سیل اخیر شده باشند. سازمان محیط زیست به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، خطرات این دست اندازی‌ها را هم به مردم و هم به مسؤولان هشدار داده است.

وی با بیان این که ایران جزو ۱۰ کشور بالای دنیا از لحاظ وقوع بلایای طبیعی است، گفت: متأسفانه در کشور ما برای مدیریت مخاطره سیل برنامه مشخصی وجود ندارد. همچنین بین دستگاه‌ها هماهنگی و تقسیم کار وجود ندارد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اشاره به این که نمی‌توان صرفاً به لحاظ سازه‌ای به سیل و نحوه کنترل آن نگاه کرد، گفت: در دهه‌های اخیر در برخی کشورها بیمه سیل مطرح شده است و از این طریق همه خسارت‌های ناشی از سیل بر عهده دولت‌ها نیست. به این ترتیب کسانی که در نزدیک رودخانه‌ها خانه دارند، باید خانه‌های خود ر ا بیمه کنند. اگر بیمه سیل وجود داشته باشد، حتماً باید حریم رودخانه‌ها نیز رعایت شده باشد.

ارسال نظر