شناسه خبر : 5517

گسترش بیمه حوادث بار مالی خسارت را از دوش دولت برمی‌دارد

گسترش بیمه حوادث بار مالی خسارت را از دوش دولت برمی‌دارد

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: با توجه به اعتبارات محدود در حوزه مدیریت بحران، فراگیر شدن بیمه حوادث در جامعه ضروری است و تحقق این مهم بار مالی پرداخت خسارات را از دوش دولت کاهش خواهد داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، اسماعیل نجار بیان کرد :در قانون جدید مدیریت بحران که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اگر مسئول بخش دولتی و حتی خصوصی حین وقوع بحران های طبیعی در هر رده‌ای به دستور فرمانده مدیریت بحران توجه نکند متخلف شناخته شده و به دادگاه ارجاع می شود. وی اظهار داشت: این قانون همه دستگاه‌ها، تجهیزات و امکانات آنها را در اختیار مدیریت بحران قرار می‌دهد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه اساس کار در مدیریت بحران بر پیشگیری قرار دارد، افزود: پیشگیری بسیار کم هزینه بوده و نقش موثری در پیشبرد موفق امور دارد.

وی با تاکید بر اینکه در پیشگیری فقط هزینه کردن مطرح نیست، اظهار داشت: در حوزه مدیریت بحران دستورالعمل‌های مشخصی برای هر موضوع وجود دارد اما به دلیل فقدان قانون در این زمینه دستورالعمل‌ها در دولت باقی مانده است.

وی همچنین بر تحت پوشش بیمه قرار گرفتن همه مراکز تولید تاکید کرد و افزود: اگر داخل تشکیلات تولیدی خسارتی وارد شد باید تمام افراد و تشکیلات آن بیمه باشند.


 

ارسال نظر