شناسه خبر : 5397

بنگاه‌های اقتصادی سمنان یک هزار و ۹۰۰ ملیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکارند

بنگاه‌های اقتصادی سمنان یک هزار و 900 ملیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بنگاه‌های اقتصادی استان بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ ملیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۶ بدهکار هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد اخلاقی اظهار کرد: از یک هزار و 900 میلیارد ریال بدهی بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان در حدود یک هزار و 200 میلیارد ریال بدهی قطعی و درحدود 700 میلیارد ریال بدهی برآورد شده است.

وی با بیان این که منبع پرداخت حقوق بازنشستگان وصول حق بیمه است، ادامه داد: استان سمنان در حدود 36 هزار و 700 بازنشسته دارد که دستمزد این افراد ماهیانه در حدود 600 میلیارد ریال می‌شود.

وی ابراز داشت: بیمه برای آنکه بتواند به تعهدهای خود عمل کند نیازمند تامین درآمد است و این درآمد از طریق پرداخت ‌بیمه میسر می‌شود.

اخلاقی تصریح کرد: تامین اجتماعی تا امروز سربار دولت نبوده و باید به گونه‌ای رفتار شود تا به سرنوشت برخی صندوق‌های خصوصی دچار و گریبانگیر دولت نشود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی برای همراهی با بنگاه‌های اقتصادی در شرایط فعلی دستورالعمل‌هایی را صادر کرده تا واحدهای تولیدی فعال که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و اختلاف ارزی، بدهکار بیمه شدند بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی، میزان پرداخت حق بیمه را برای بنگاه‌های اقتصادی اقساطی کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: سال گذشته برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی جرایم بدهی آنها از 6 ماه تا یکسال مشمول بخشودگی شد.

 

 

ارسال نظر