شناسه خبر : 5375

بیمه کارگری ۶ هزار نفر از کارگران ساختمانی سنندج باطل شد

بیمه کارگری 6 هزار نفر از کارگران ساختمانی سنندج باطل شد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان سنندج از ابطال بیمه کارگری ۶ هزار نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد افراد دارای شغل دیگری بوده و به صورت غیرقانونی اقدام به دریافت بیمه تامین اجتماعی کارگری کرده بودند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، ناجی روحانی اظهار داشت: این افراد دارای شغل هایی از جمله مشاور معاملات ملکی، بازاری و صنف طلا فروش بودند که گواهینامه مهارت کارگر ساختمانی دریافت کرده و از این بیمه سوء استفاده می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار و 500 کارگر ساختمانی در سنندج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و ساماندهی شده اند، افزود: در مجموع در حال حاضر 35 هزار کارگر ساختمانی در استان کردستان تحت پوشش بیمه هستند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان سنندج با بیان اینکه شورای سازش تشکیل داده ایم، یادآور شد: چهار هزار مورد شکایت کاری بین کارگر و کارفرما را در سنندج با تعامل و همکاری حل و فصل کرده‌ایم.

روحانی دستمزد روزانه کارگران را در سال جاری 550 هزار ریال اعلام کرد و گفت: مصوبه‌ای گرفته‌ایم که براساس آن ارائه نقشه و جواز از طرف سازمان نظام مهندسی منوط به استفاده کارفرمایان از کارگران عضو انجمن است.

وی به تلاش برای ساماندهی کارگران سطح شهر در میادین و چهار راه‌ها اشاره کرد و افزود: در زمان خدمت شهردار سابق سنندج مصوب شد که سوله سوم خرداد واقع در بلوار شهید نمکی به انجمن صنفی کارگران (برای ساماندهی کارگران) واگذار شود که شهردار فعلی و شورای شهر از واگذاری آن خودداری کردند.

براساس آمار ثبت شده در تابستان امسال نرخ بیکاری در این استان 11.3 درصد بود که این میزان در کشور 11.5 درصد است.

 


 

ارسال نظر