شناسه خبر : 5256

پوشش بیمه‌ای نیازمندان بدون محدودیت انجام می‌شود

پوشش بیمه‌ای نیازمندان بدون محدودیت انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه تغییر و محدودیتی در ثبت نام بیمه نیازمندان ایجاد نشده است، گفت: وظیفه شناسایی افراد جدید فاقد پوشش بیمه‌ای بر عهده وزارت رفاه است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، طاهر موهبتی با اشاره به اینکه ثبت نام نیازمندان برای بیمه همگانی همانند قبل است و هیچ تغییر و محدودیتی در آن ایجاد نشده است، اظهار داشت: هر فرد و یا مرکز درمانی که بیمار را به خارج از بیمارستان ارجاع دهد، تخلف کرده و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۶۶۶ به ما اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه حتما با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: تاکنون گزارش رسمی و تایید شده مبنی بر اینکه تخلف و یا مشکلی در ثبت نام نیازمندان برای بیمه سلامت و یا شرایط ثبت نام ایجاد شده باشد، نداریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: البته طبیعی است در یک جریانی که ۱۹۰ میلیون بار مراجعه انجام می‌شود یک میلیون بار تخلف شود اما در عین حال حتما مراقبت می‌کنیم؛ اگر جایی ارجاع صورت گیرد و بیماری را نپذیرفتند ورود پیدا می‌کنیم و با آنها برخورد خواهیم کرد.

موهبتی با اشاره به اینکه اخیراً بازدیدی از یک بیمارستان داشتیم، بیان کرد: در این بیمارستان که فوق تخصصی است، با مدیریت خوب رئیس بیمارستان علاوه بر اینکه افزایش ۱۴ درصدی خدمات را داشتیم در عین حال هزینه‌های ما هنوز به سقف نرسیده است و حتی یک مورد هم گزارشی مبنی بر تخلف و نپذیرفتن بیمار با دفترچه بیمه سلامت را نداشتیم.

وی اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام نیازمندان نداریم و اگر موردی بود حتما به ما گزارش کنند و مطمئن باشند که رسیدگی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد آیین نامه جدید ارزیابی وسع نیز گفت: این آیین نامه با هدف پوشش بیمه‌ای و حمایت از محرومان تقدیم دولت شده است و در صورت تصویب نهایی نیازمندان فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: براساس ابن آیین نامه نیازمندان فاقد پوشش بیمه ای،۶ ماه فرصت دارند برای ببمه اجباری اقدام کنند.

موهبتی درمورد شناسایی افراد جدید فاقد بیمه اظهار کرد: وظیفه این کار بر عهده وزارت رفاه قرار داده شده است و باید براساس درآمد خانوار استحقاق آنها از بیمه رایگان را مشخص وبه ما اعلام کنند.

 


 

ارسال نظر