شناسه خبر : 5044

بیمه ۷ هزار غیرقالیباف در مازندران قطع شده است

بیمه 7 هزار غیرقالیباف در مازندران قطع شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : با اجرای طرح ساماندهی، تاکنون بیمه هفت هزار غیرقالیباف در مازندران در راستای طرح ساماندهی بیمه‌ای قطع شده است .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه در گام نخست باید تعداد فعالان این حوزه شناسایی و نسبت به ساماندهی تولید و نیز بازار ساماندهی تولید و نیز بازار فرش مازندران اقدام کرد، گفت: بازار فروش فرش باید به نفع فرش‌بافان اصلاح شود.

محمد محمد پور می گوید: برای دستیابی و توسعه بازار فرش نیاز به برندسازی این صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد :بیمه افراد متفرقه در قالب قالیباف ازجمله مشکلات فراروی صنعت فرش‌بافی در مازندران است اما با اجرای طرح ساماندهی، تاکنون بیمه هفت هزار غیرقالیباف در مازندران در راستای طرح ساماندهی بیمه‌ای قطع شده است .

صنعت فرش‌بافی در مازندران سابقه سه‌هزار ساله دارد و با دانش بومی در استان تولید می‌شود اگر به این صنعت به‌ درستی توجه شود، در تثبیت جمعیت روستایی و عشایری و نیز مهاجرت آنان به شهر جلوگیری می‌کند و بدون شک، بدون حمایت مجموعه دولت و نظام، اگر فرش دستباف ایران کوه دماوند هم باشد به‌سادگی دچار فرسایش شده و نابود می‌شود.

 


 

ارسال نظر