کشتی‌های ایرانی در ترددهای بین المللی مشکل بیمه‌ای ندارند

کشتی‌های ایرانی در ترددهای بین المللی مشکل بیمه‌ای ندارند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود اینکه درگیر تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم، اما کشتی‌های ایران از نظر بیمه، کلاس بندری و تردد در آب‌های بین المللی هیچ مشکلی ندارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، هادی حق شناس در جمع خبرنگاران افزود: با وجود جنگ اقتصادی با آمریکایی‌ها، پهلوگیری کشتی‌های ایرانی و خارجی در بنادر ایران در حال انجام است که این موضوع نشان می دهد هیچ بندری در ایران تحریم نیست.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: اکنون همه کشتی‌های ایرانی با پرچم مقدس ایران در آب های جهان در حال تردد هستند، هرچند که در سطح بین المللی ناوگان تجاری می‌توانند از پرچم سایر کشورهای جهان نیز استفاده کنند.

وی به محدودیت های آمریکا برای کشتیرانی ایران در آبهای بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها در چند ماه گذشته بسیار جوسازی کردند که کشتی‌های ایرانی ایمن نیستند و برای تردد در آب‌های بین المللی نباید اجازه تردد داشته باشند، اما این مساله را در سازمان بین المللی دریانوردی (ایمو) در لندن مطرح کردیم که هیچ کشوری نمی‌تواند بر علیه کشور دیگری در حوزه دریانوردی تحریم اعمال کند و این برخلاف مقررات بین المللی است.

حق شناس تأکید کرد: با وجود اینکه درگیر تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم، اما کشتی‌های ایران از نظر بیمه و کلاس بندری و تردد در آب‌های بین المللی هیچ مشکلی ندارند، زیرا تجربه تحریم‌ها در سالیان گذشته نشان داده است که به راحتی می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم هر چند که ممکن است در بعضی از موارد مشکلاتی برای ما رخ دهد.

 

 

 


 

ارسال نظر