شناسه خبر : 48971

آیا شیشه های مات می تواند بر بیمه اتومبیل تأثیر بگذارد؟

آیا شیشه های مات می تواند بر بیمه اتومبیل تأثیر بگذارد؟

درصد مجاز مات بودن شیشه های خودرو بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی کشور تعیین می شود. در صورتی که دودی بودن شیشه های خودرو از بیشتر از حد مجاز باشد، ممکن است دچار جریمه شوید. دودی بودن شیشه می تواند در معاینه فنی خودرو هم تاثیرگذار باشد.

در صورتی که بر روی خودروی خود شیشه دودی نصب کرده اید، ممکن است بیمه خودروی شما متاثر شود. پس بهتر است در اولین فرصت شرکت بیمه مرجع خود را پیرامون این مسئله آگاه کنید. در صورت نیاز، شرکت بیمه برای بیمه نامه شما یک الحاقیه یا بیمه نامه جدید صادر می کند. با این حال برای شیشه های دودی که توسط کارخانه روی خودرو نصب شده اند، مشکلی پیش نخواهد آمد و دردسر کمتری برای استفاده از آن ها خواهید داشت.

آیا شیشه های دودی قانونی هستند؟

از آنجایی که شیشه‌های مات باعث کاهش دید رانندگان و افزایش احتمال تصادف می‌شوند، قوانین راهنمایی و رانندگی خاصی برای دودی کردن شیشه‌های خودروها وضع شده است تا از آسیب‌ها و خطرات احتمالی جلوگیری شود.

  • دودی کردن شیشه خودرو بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد مجاز نیست و باید سرنشینان داخل خودرو قابل تشخیص باشند.
  • شیشه عقب خودرو نباید دودی باشد و تنها شیشه‌های خودروهایی که از پیش دودی هستند، می‌توانند در معاینه فنی را بررسی شوند.
  • فقط خودروهای مربوط به مقامات کشوری مجاز به دودی کردن شیشه‌های خودرو خود بیش از حد معین هستند.

جریمه شیشه های دودی خودرو

مبلغ جریمه برای شیشه دودی در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  • در کلان شهرها، مراکز استان، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد: ۴۲.۰۰۰ تومان
  • در سایر شهرها: ۳۱.۵۰۰ تومان
  • در روستاها: ۱۰.۵۰۰ تومان

آیا شیشه های مات می تواند بر بیمه اتومبیل تأثیر بگذارد؟

دودی کردن شیشه ماشین با درصدهای بالاتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد، فقط برای مقامات امنیتی، دولتی، مقامات کشورهای خارجی مهمان ایران و حکومتی ممکن است و خودروهای این افراد باید دارای مجوز مخصوص دودی بودن شیشه‌ها باشند. در برخی موارد خاص نیز ممکن است مجوز برای خودروهای دیگر صادر شود، اما تنها در آن صورت، دودی کردن با درصدی بالاتر از این مقادیر، طبق مجوز صادر شده، مجاز خواهد بود.

آیا بیمه خودرو شیشه های دودی را پوشش می‌دهد؟

تمام مواردی که به صورت پیش فرض روی خودروی شما قرار دارد، توسط بیمه ماشین تحت پوشش قرار می گیرند. لذا اگر شیشه های دودی شما توسط کارخانه نصب شده باشند، به احتمال زیاد توسط بیمه خودرو شما بدون هیچ مشکلی پوشش داده خواهند شد. با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید.

اما دودی کردن شیشه خودروی پس از خرید به عنوان یک تغییر در نظر گرفته می‌شود و ممکن است نیاز به پوشش ویژه داشته باشد اگر می‌خواهید توسط بیمه محافظت شود. اگر پوشش هایی مثل شکست شیشه یا تصادف را در بیمه بدنه خود دارید، باید حتما به شرکت بیمه خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز با یک الحاقیه، یک بیمه نامه متناسب با نیاز شما طراحی کنند. بیمه های شخص ثالث نیز ممکن است خسارت مالی که به خودروی شما وارد شده است را با شرایط خاصی پوشش دهند. لذا ممکن است تغییراتی که روی خودرو اعمال کردید لزوما توسط بیمه شخص ثالث پرداخت نشود.

خرید بهترین بیمه خودرو برای شیشه های دودی از بیمه دات کام

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه، از جمله بیمه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. برای خرید بهترین بیمه بدنه، بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

ضمناً، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌هایی کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملاً بی‌طرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

ارسال نظر