شناسه خبر : 4843

بیمه قالیبافان با محوریت راستی‌آزمایی در اردبیل اجرا می‌شود

بیمه قالیبافان  با محوریت راستی‌آزمایی در اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: با هدف خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان واقعی قالیباف در استان طرح استمرار بیمه قالیبافان با محوریت راستی‌آزمایی اجرا می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، سعید بشرخواه در جلسه تشریح عملکرد چهل ساله تامین اجتماعی اردبیل اظهار داشت: با هدف خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان واقعی قالیباف در استان طرح استمرار بیمه قالیبافان  با محوریت راستی‌آزمایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون بیمه قالیبافان با هماهنگی دولت اجرایی می‌شود، گفت: در صورتی که پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس نتیجه حاصل شود، اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به استمرار بیمه قالیبافان اقدام می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: راستی‌آزمایی بیمه قالیبافان با نماینده اداره صنایع و معادن و گلیم بافان با هماهنگی نماینده میراث فرهنگی و گردشگری به صورت مشترک اشتغال واقعی جامعه هدف را بررسی می‌کنند و هیچ گونه تصمیم و اراده‌ای مبنی بر قطع بیمه قالیبافان واقعی متصور نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: افرادی که در ابتدای طرح غیر حق بعنوان قالیباف بیمه شده‌اند با انجام بازرسی‌های قانونی اشتغال در شغل موصوف آنان بررسی و در صورت عدم اشتغال، بیمه آنان الزاماً قطع می‌شود تا بیمه شدگان واقعی بتوانند از مزایای واقعی و قانونی خود بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در صورت قطع بیمه قالیبافان غیرواقعی خواهران، آنان می‌توانند از طریق بیمه زنان خانه‌دار که از یکم آذر ماه امسال  به صورت یارانه‌ای در شعب سازمان اجرائی شده بهره‌مند شوند.

بشرخواه با اشاره به بیمه کارگران کشاورزی افزود: تامین اجتماعی منطبق با ضوابط و مقررات اجرایی و قانونی و با دید مثبت توام با درک شرایط منطقه در راستای بیمه شدن این افراد اقدام می‌کند.

 


 

ارسال نظر