شناسه خبر : 4520

دانشجویان و زنان خانه‌دار کمتر از ۵۰ سال مریوانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

دانشجویان و زنان خانه‌دار کمتر از 50 سال مریوانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

رئیس تامین اجتماعی شهرستان مریوان گفت: دانشجویان و زنان خانه دار کمتر از ۵۰ سال در این شهرستان می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، ناصر کریمی اظهار داشت: در راستای ابلاغ و اجرای 2 بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی از 31 شهریور امسال تمام دانشجویان دانشگاه ها می توانند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: زنان خانه دار نیز که کمتر از 50 سال سن داشته باشند، می توانند با ارائه تقاضای کتبی و انعقاد قرارداد بیمه با صاحبان حرفه و مشاغل آزاد برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند.

رئیس تامین اجتماعی مریوان یادآور شد: اگر فرد دانشجو به تحصیل اشتغال داشته باشد می تواند با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی از طریق بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی مبنای پرداخت حق بیمه را برابر حداقل دستمزد شرایط مصوب شورای عالی کار عنوان کرد و گفت: در صورتی که دانشجو تحت تکفل والدین خود باشد علاوه بر استفاده از خدمات درمانی، همزمان می تواند نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد اقدام کند.

کریمی حق بیمه پرداختی را براساس نرخ های 14 درصد، 16درصد و 20 درصد بیان کرد و افزود: زنان خانه دار در صورت عقد قرارداد بیمه با نرخ 14درصد مبلغ یک میلیون و 333 هزار و 520 ریال، با نرخ 16 درصد مبلغ یک میلیون و 555 هزار و 770 ریال و با نرخ 20 درصد مبلغ 2 میلیون ریال پرداخت و از مزایایی بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی یادآور شد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی قسمت واحد فنی بیمه شدگان نسبت به ثبت درخواست و انعقاد قرارداد برابر مقررات اقدام کنند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی شهرستان مریوان در حال حاضر دارای 56 هزار و 989 نفر بیمه شده و هزار و 960 نفر مستمری بگیر است.

 

 


 

ارسال نظر