شناسه خبر : 41565

تصمیم‌گیری در خصوص بدهکاران بیمه‌ای در ماه‌ آینده

تصمیم‌گیری در خصوص بدهکاران بیمه‌ای در ماه‌ آینده

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در بحث بدهکاران بیمه‌ای تصمیمات خوبی در ماه آینده خواهیم گرفت و رتبه‌بندی شرکت‌ها را دنبال خواهیم کرد.

یه گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بیمه و توسعه گفت: امسال روز بیمه به هفته بیمه تبدیل شد و با حضور در مدارس فرهنگ سازی را به داخل مدارس بردیم. مورد بعدی برگزاری ۱۷ همایش استانی بود اقدام بعدی افزایش مدت زمان همایش به دو روز بود.

او بیان کرد: سعی شد در شیوه مدیریتی بیمه مرکزی تغییر رویکرد داشته باشیم تا بتوانیم فضای تصمیم گیری کشور را برای فعالیت بیمه‌ای روشن‌تر کنیم. از ظرفیت نخبگانی صنعت در حال استفاده هستیم رویکرد نوآوری باز را آغاز کردیم.

هاشمی اظهار کرد: اقدامی که شروع کردیم این است که ذی نفعان در آیین نامه‌ها نظر دهند مجدد نظرات جمع آوری و حتما تمام موارد بررسی می‌شود اگر همکاران مشارکت نکنند بیمه مرکزی از نظرات نمی‌تواند استفاده کند.

او افزود: تعامل خوبی را با دولت برای بودجه داشتیم در رویکرد توسعه تعاملات بین‌المللی در حال جلو رفتن هستیم که کشور سوریه را تقریبا به اتمام رساندیم.

یکی از مشکلات در حوزه تعاملات بین المللی بحث تعلیق کارت سبز بود که در دو ماه اخیر بسیار تلاش شد بعد از ۴۵ سال دفتر بین الملل کارت سبز در ایران ایجاد و ثبت شد.

آیین نامه سرمایه‌گذاری بحث بیمه نامه موتور سیکلت‌ها از جمله دیگر اقدامات است.

بزرگترین صندوق بیمه دانش بنیان بزودی راه‌اندازی خواهد شد. بحث اعتبارسنجی مشتریان آغاز شده است در بحث بدهکاران بیمه‌ای تصمیمات خوبی در ماه آینده خواهیم گرفت رتبه بندی شرکت ها را دنبال خواهیم کرد.

یکی از چالش‌های صنعت بیمه، رقابت شرکت‌ها در فروش بیمه نامه است

در ادامه هم محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ضریب نفوذ بیمه حدود ۲ درصد است که با رقم ۷ درصد مقرر شده در برنامه توسعه فاصله دارد و نیازمند اصلاح آیین نامه است.

وی اظهار داشت: وضعیت نرخ بازده سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در مقایسه با بازده بازار سرمایه بسیار پایین است و نگرانی جدی ایجاد می‌کند و صنعتی که باید پشتیبان باشد به دلیل عدم رفتار حرفه‌ای خود نیازمند پوشش دهی است و باید تصمیمات جدیدی در این زمینه اتخاذ شود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: ظرفیت درونی کشور برای ارتقای جایگاه صنعت مناسب است و یکی از چالش‌های صنعت بیمه، رقابت شرکت‌ها در فروش بیمه نامه است و بسیاری از شرکت‌ها زیان ده هستند و این رقابت‌های ناصحیح موجب شده نمایندگی‌ها متضرر شوند و این باید اصلاح شود.

 

ارسال نظر