شناسه خبر : 41211

اختصاصی چابک آنلاین؛

همه ارکان صنعت، کشتی بیمه را جلو می برند

همه ارکان صنعت، کشتی بیمه را جلو می برند

مدیر عامل شرکت بیمه پارسیان، اظهار کرد: برای از بین رفتن نرخ شکنی ها، بسیاری از پرتفوی های عمومی همانند بیمه نامه صنعت برق و گاز می توانند به صورت کنسرسیومی تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند.

 چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،  هادی اویارحسین،در مراسم افتتاح دفتر موسسه مجری بیمه های شخص ثالث بین المللی، درجمع مدیران عامل شرکت های بیمه ای درسندیکای بیمه گران ایران، گفت: چند سالی است که صنعت بیمه در موضوعات بودجه ای حالت تدافعی گرفته ، بنابراین بهتر است که حالت تدافعی به حالت تهاجمی تبدیل شود.

وی، با اشاره به کم بیمه گی اموال شرکت های دولتی، مدعی شد که بسیاری از اموال متعلق به دولت یا بیمه ندارند و یا اگر دارند کفایت بیمه ندارند، بنابراین برای جبران خسارت احتمالی، ماده ۱۰ به آن اعمال می شود و شرکت بیمه ای هم حداکثر خسارت را پرداخت می کند و بیشتر از آن نمی تواند پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان، به عنوان عضوی از صنعت بیمه پیشنهاد داد تا درخصوص بیمه اموال شرکت های دولتی به یک واحد از وزارتخانه تکلیف شود،یعنی یک وزارتخانه به این موضوع ورود کند و شرایطی در نظر گرفته شود که حسابرس یک بند دقیق در خصوص کفایت بیمه ای اموال شرکت ها اعمال کند.

وی، افزود: هرساله تعدادی از شرکت ها در مناقصات شرکت می کنند و بعد یکسری امتیازات، تخفیفات و تسهیلات درخواست می شود و به دلیل جذب یک پرتفوی،کلی ازرمق صنعت بیمه کاسته می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان، گفت: شرکت هایی که علاقه مند به این پرتفوی ها  هستند به صورت کنسرسیومی شرکت کنند و نرخ و شرایطی که داده می شود باعث نشود که صنعت بیمه خود زنی کند، زیرا دوام صنعت بیمه امری بسیار مهم بوده و اگر یک شرکت خودزنی کند و پرتفویی را بگیرد، آثار آن تا سال های سال باقی می ماند زیرا آن بیمه گذار بد عادت شده و  اگر کسی هم نرخ بالاتری بدهد، نمی پذیرد.

اویار حسین، ادامه داد: صنعت بیمه می تواند حالت تنبیه را به حالت تشویق تغییر داده و  نرخ و شرایط را عنوان کند و بیمه گذار را با این روش که اگر نقدی پرداخت کند یکسری تسهیلات دریافت خواهد کرد، تشویق به پرداخت به موقع حق بیمه کنند.

وی، بیان کرد:دریافت نقدی حق بیمه باعث سرمایه گذاری درست منابع و رشد منابع شرکت های بیمه ای می شود درحالیکه تنبیه به جایی نمی رسد.

مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان، افزود: با مدل تشویقی می توان به نتیجه مطلوب رسیدکه در این مسیر، نیازهایی وجود داردکه از جمله آنها می توان به کمک بیمه مرکزی به سندیکای بیمه گران اشاره داشت، زیرا همه ارکان صنعت بیمه کشتی صنعت بیمه را جلو می برندو و نباید بگذاریم که این کشتی غرق شود.

 

ارسال نظر